Direktlänk till inlägg 27 mars 2021

Fixardag

Av Niclas Bernhardsson - 27 mars 2021 22:45

lördag morgon och ett elföretag skulle komma och fixa elen och det var ett rätt stort projekt då jag passade på att byta hela elcentralen och det blev lite nyinstallationer. Det blev riktigt bra, både snyggt och säkert. Jag försökte att inte störa så mycket men jag tycker ju att el är riktigt kul så jag var nog mer än en fluga på väggen, tyvärr. När de var klara så kom vännerna R och T förbi och av säkerhetsskäl så satt vi ute och fikade. Det var rätt ruggigt men trevligt sällskap förstås och jag berättade lite om den kommande operationen. Jag berättade också hur jobbigt det har varit på slutet och det kanske inte alla har förstått för de flesta ser ju mig när jag är pigg och sen orkar jag inte bara mer. Och rasar ihop hemma. Men nu var det nära och nu var det inte bara längtan utan en hel del nervositet hade smygit sig på. Kanske mest beroende på att man inte vet hur det kommer att kännas och det är förstås en liten risk. Det är ju ändå inne i hjärtat de skall rota runt. 

Efter att vi fikat klart så visade jag lite snabbt T vad jag hade gjort. Givetvis med ordentligt avstånd och han tyckte det såg bra ut. Efter att de hade gått så fortsatte jag och Ullis med monteringen och Tim var också med och hjälpte till. Bruksanvisningen var ju urusel så man fick hela tiden läsa igenom allt och även kolla på delarna. Vi började misstänka att den egentligen var till för ett hörn och att man skulle få en fulare sida utåt men det skulle kunna gå att åtgärda men då var man tvungen att antingen a) montera isär bitarna vi redan dragit ihop och dessutom skruvat i metallen b) vända på den ihopmonterade hörnan och det skulle innebära en stor risk att hela skiten skulle kollapsa. 

Jag var dessutom inställd på att det kunde bli så här och jag hade då tänkt att bygga en vägg som dessutom skulla agera lite insynsskydd och dessutom avskärma själva badhörnan. Trots att de andra nog tyckte att jag skulle tänka om så fick jag bestämma och jag valde att fortsätta. Min tanke var från början att man skulle gå in från andra hållet och jag fortsatte med ursprungsplanen, jag tror det blir bra. 

Vi kom dock inte så långt utan det blev lite mys framför teven och idag var det Let´s dance. Efter en kort tid så hade barnen försvunnit och snart nog även Ullis. Nä, Let´s dance kanske sjunger på sista versen, iaf för oss. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards