Alla inlägg den 28 mars 2021

Av Niclas Bernhardsson - 28 mars 2021 23:00

Söndag och nu var det bra fart på byggandet av duschkabinen och jag hade bestämt mig för att knacka ur lite i betongen för att göra plats för rören, det gjorde jag igår och det blev bra. Sen ville Ullis hämta hem lite som hon beställt från Mio så det blev en tur dit och efter att vi hämtat sakerna så ville vi äta men vi vågade inte äta inne på Chopchop utan valde drive thru. Sen åkte vi till en lugn plats och käkade där. Dock i bilen för det var inte det bästa vädret. Sen smet jag in på Jula för att kolla om det fanns några kopplingar till duschen men där gick jag bet. Man måste nog köpa från ett riktigt välsorterat ställe. Vidare hemåt och vi fortsatte att montera, jag själv när jag kunde, men oftast med hjälp. Det var riktigt trångt ibland så jag skavde på glasen och det var ju lite surt. Men lite svart nagellack skulle nog fixa biffen, tänkt jag. Ullis hittade bara ett mörkrött men jag testade det och det kommer nog funka. Bara det inte lyser igenom. Sen rätt som det var så var allt klart och nu är det bara lite rör och fogning kvar. OCH förstås något som täcker den lite fulare utsidan då man kommer in. Men har jag kommit så här långt med väggar och allt så kan jag nog lösa en till vägg som döljer. Det skulle också säkert gå att montera en vägg direkt på kabinen. Hmm...


 

Här är själva karet. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards