Alla inlägg den 2 april 2021

Av Niclas Bernhardsson - 2 april 2021 23:15

Men givetvis inget långpass för mig. Men jag sade att jag skulle orka med att serva lite. I och med Corona så blev det inget officiellt men det var några gamla rävar som hade pratat ihop sig och Ullis ville testa. Hon hade väl inte kört så himla många riktiga långpass, på slutet, men det borde fungera. Vi kommer till Safiren och det är några stycken, helt klart. Tror det var Klasses son, Tokan, Flaken, Sanna-panna, Nesi och någon lubbare från Gnesta. Samt någon annan men det var nog en reserv om jag inte skulle orka ställa upp. Flaken undrar om jag kan åka hem till honom och hämta något som han glömt och absolut. Det var ju dessutom till alla då han alltid är så snäll och bjuder. De joggar iväg och jag drar också iväg och tänker väl att jag hämtar hans grejer direkt. Men jag hinner knappt komma iväg innan jag hör att det är något som ramlar i skuffen. Hmm, jag blir lite orolig att det är något som läcker och stannar direkt. Mycket riktigt så är det en stor kaffetermos och jag sänder lite ilskna tankar till den som ställde den helt fritt, utan stöd. Men det fanns en gammal filt därbak så jag torkade och ställde sen termosen lite bättre och fortsatte. Väl framme så blev jag orolig hur allting var packat då jag ju inte får bära för tungt, första veckan. Men det var uppdelat i två förpackningar och det kunde omöjligt vara över fem kilo vardera. Så snart var jag på väg igen och jag hinner landa lite hemma innan det är dags att åka. Tyvärr glömmer jag Ullis grejer och jag får vända men snart är jag på väg och kommer bakom en riktig "söndags-åkare". Men jag bestämmer mig för att ligga bakom och det är ju bara några kilometer innan jag skall vika av. Men snart så ser jag en längra raka och trycker mig förbi. När jag närmar mig så ringer jag och jag kommer precis lägligt. De har precis lämnat "skogen" och är nu ute på stora vägen och det är ju bara typ någon kilometer innan första depåstoppet. Jag tutar när jag åker förbi och åker in i fickan. Alla verkar superfräscha och snart är det på väg igen. Nästa stopp är i Gnesta och jag åker förbi och tar mig en tur i Gnesta först. Sen åker jag tillbaka och jag får slösurfa lite på mobilen innan de kommer. Jag räknar lite på tiden och mycket riktigt. De verkar hålla en konstant och jämn fart och nu kommer de joggandes och rejält sugna på kaffe. Jag med, faktiskt. Men de fick förstås ta först. Sanna-Panna försvinner och det verkar varit förutbestämt. Hon försvann så snabbt så hon kom inte ens med på gruppfotot. Sen var de iväg och under tiden jag skrev på Facebook så kommer ett gulligt hästvagnsekipage. 

Vidare och jag passade på att fota dem vid Vårdinge kyrka innan jag ställde mig vid Vårdinge by. Nu dock på toppen då det var lite stelt förra gången att komma igång, sade de. Nu blir det lite väntan och det är nu jag får lite läskig yrsel. Kanske beror det på kexchokladen. Men jag står still på samma ställe ett bra tag så det verkar lugnt. Till slut kommer de och det spurtas bland Nesi och Gnestakillen. Här lyser orutinen igenom men det var roligt. Dock inte lika roligt om en baksidan går. :-) Snart är alla samlade och Ullis vill starta lite efter och låter de andra löpa iväg. Nu drar visst Nesi, Klasses son och Gnesta iväg och Tokan och Flaken körde lite lugnare. Ullis väntar lite och tuffar sen på. 

Jag väntar lite och lägger ut på Facebook och drar sedan iväg för att fota på några ställen. Det blir lite avstånd men de första kör på riktigt hårt och kommer säkert tio minuter före. Sen är alla i mål och Ullis går jäkligt bra på slutet och verkar piggnat på sig. Sen blir det lite pizza och sedan the Masked singer. Återigen så prickar jag rätt på den som åkte ut. Det läskiga var att jag helt spontant säger att "Christina Schollin kommer till mig". Och ganska direkt efter det så säger Pernilla att hon tror att det är hennes mamma. Dock ändrade hon sig men inte jag. De övriga var klart svårare men den ena måste väl vara Nassim El Fakir. Men Tanja, som var på besök, trodde på Kodjo och kanske det. Men det var mycket i rörelsemönstret som tydde på Nassim. Sen fuskade vi lite och kollade lite på google och det låter ju klart som att den ena kan vara den kvinnliga unga komikern som är född 1995. Fast Tim tycker det är fusk och det är det nog. Så nu är det slut på googlingar. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards