Alla inlägg den 5 april 2021

Av Niclas Bernhardsson - 5 april 2021 23:00

Måndag och Ullis jobbade men jag kunde ligga och dra mig men inte sjutton låg jag kvar länge. Jag vaknade halv sju och sen låg jag och smågrät till Americas got talent. Det är alltid så kul när grymma personer hyllas av juryn och ibland är det ju så vackert så det är inte klokt. Sen blev det lite fart på mig i alla fall. Jag gick ned i källaren och började förbereda mig inför sista golvläggningen. Dock så var det två springor som jag tvekade på om jag skulle fylla igen och med vad? Jag hade ju lite billig betong hemma men det var lite omständigt för så lite och skulle jag spackla så skulle jag säkert behöva fylla på då det lär sjunka in. När Tim kom upp så ville jag ha en second opinion men han gick på det som kändes lättast för mig och jag höll med. Så snart låg jag på golvet och spacklade. Dock lite trixigare än jag hade trott men snart var jag klar. I övrigt så röjde jag för fullt i källaren för jag är en mästare på att stöka till. 

När Ullis kom hem så ville hon gå en promenad och nu började jag bli lite trött. Jag hade ju ändå varit uppe länge och donat. Men absolut! Det skulle nog bli skönt. Det hade ju varit värsta vädret, under dagen, men nu var det lugnare. Jag reagerade på att det gick ovanligt lätt och jag tryckte på lite i backen och kroppen svarade bra. Hmm... Är det någon förbättring? Jag kände av mitt vänstra knä igen och min vänstra axel och arm strular som vanligt men i övrigt så var det iaf en bra start på promenaden. Först vill jag bara gå kortaste vägen för jag tror inte att jag skall orka gå någon längre bit men det går hela tiden bättre och bättre. På slutet så pratar vi om att det kanske hänt något och farten ökas hela tiden och i backen upp mot OKQ8 så går jag på hårt och reagerar på att jag inte alls blir så flåsig. :-0 Vi snittar 9.53 per kilometer och det blev drygt 5 km. Det finns absolut en chans att operationen ändå har fungerat. Ibland så är det ju så och gudarna skall veta att jag läst på om ventrikulära extraslag och ablation. Nu håller vi tummarna och nu kanske jag även orkar hålla en bättre kost. Tyvärr så går ju trötthet och sämre kosthållning hand i hand. När det egentligen borde vara tvärtom. Vi avslutade promenaden genom att gå till Hemköp och köpte lite mat. Sen hem och fixade den och vi avslutade kvällen med att titta på Udda veckor. Kanske inte det bästa man sett men nu har vi köpt en månad på Discovery + så vi kör väl på. Sen gick vi emellan med Primetime men jag rök på typ åttonde frågan. Efter att ha sett klart på två avsnitt av Udda veckor så började jag att se på Flash och där fastnade jag två avsnitt också innan det var dags att knyta sig. Bra dag! Hoppet lever! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards