Alla inlägg den 7 april 2021

Av Niclas Bernhardsson - 7 april 2021 23:00

Onsdag och Ullis skulle komma hem tidigare då hon skulle kolla ögonen. Hon opererade ju dem för ett tag sedan och nu ville man göra en efterkontroll. Samtidigt hade vi planerat att överraska Ullis storasyster, Lossan, som fyller 50 år. Med tanke på Corona så ville vi förstås endast överräcka en present men samtidigt är det ju kul med själva överraskningsmomentet. När Ullis är på väg hem så ringer hon och är alldeles skakig. Hon satt i bilen och var på väg hem då hon ser en man som ligger ned på trottoaren och en kvinna och en man är bredvid. Hon bestämmer sig för att stanna, förstås, och kollar till dem. Snart nog så kommer en bekant som jobbar inom ambulansen och Ullis ser det som säkert att åka. Men hon blir klart tagen. Hoppas det gick bra! Själv har jag jobbat lite i källaren och försökt att bestämma hur jag skall lägga det sista på golvet. Jag råkade ju få det lite snett och över en upphöjning skulle man kunna "fuska" tillbaka det lite men frågan är om det kommer att synas. Jag bestämmer mig för att fortsätta köra på samma sätt. Det är ju inte supersnett och tittar man inte efter det så ser man det inte. Men det fick bli senare. Vi kommer i alla fall iväg och själv har jag pysslat med lite frakter och sitter i bilen med både fraktlappar och produkter men det saknas en kartong. Så jag fick chansla lite med måtten och hoppas att jag kan lösa emballaget senare. Vi stannar till på Rusta och hittar kartonger och sen åker vi vidare till Västberga. Där kommer jag i fel fil och får ta en jäkla omväg. Jag tror att det bara skall bli en liten bit men snart har vi irrat runt i tio minuter. Ut ur bilen och öppnar skuffen. Då blåser två papper ut från bilen och upp i luften. Jag lyckas få tag på det ena men det andra får en jäkla fart och drar tio meter rakt upp i luften och sedan vidare iväg ut över en hög byggnad. Jag springer runt men pappret är spårlöst borta. :-0 Det var som i en film. Som tur är så har jag det andra papret och man kan alltid skriva ut nya dokument. 

Sen vidare upp till själva stan och vi parkerar på det vanliga stället och tar på oss munskydden och går ut. Vi är lite hungriga och väljer att äta på Thelins. De hade visst även dagens lunch och det blir rödspätta för oss båda. Gott! När Ullis går till ögonläkaren så går jag in på ÖoB och det är samma visa som förra gången då jag skall betala i den automatiska utcheckningen, det ringer! Jag väljer att klicka bort det och att jag skall ringa upp senare. Tummen upp, kom som svar och jag går ut. Rejält blåsigt och jag väntar med att ringa upp. Precis när jag är tillbaka vid bilen så ringer Ullis. Hon var redan klar och på väg tillbaka till bilen. Jag säger att jag möter upp henne och passar på att ringa upp personen som var ute efter skates. Det är dock inte så roligt att sälja just nu då det inte finns något att få tag på. Han bestämmer sig för ett par och jag tror att det är hyfsat kort lev.tid på dem. 

Efter att ha plockat upp Ullis så åker vi då till Lossans jobb och får efter ett tag fatt på Lossan sambo G. 

Snart är vi på plats och Ullis knackar på fönstret och Lossan verkar bli överraskad och det blir lyckat! :-) Snart är Göris också framme och vi går och fikar. Kanske inte det bästa fiket men det var trevligt att träffas och vi åker sedan hemåt. Nu vill mormor Sivan ha något på Rusta och vi passar på att köpa det i Kungens kurva. 

Väl hemma så tar vi en promenad och passar på att lämna sakerna och går sedan vidare. Klockan åtta så är det Primetime och när det är tio sekunder kvar så dör min mobil.... Suck! Och Astrid Lindgren-tema. Jag hade iofs inte glasögonen med mig så jag kunde knappt se vad det var för alternativ. Men Ullis spelade men vi åkte på en fråga om Emil och vilket djur han hade köpt på en auktion. Lite tråkigt när det var så roligt tema och jag har lärt mig att uppskatta Astrid då jag studerat svenska för undervisning i åk. 4-6. 

Vi avslutade kvällen med lite te och mackor framför 16 weeks of Hell. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards