Alla inlägg den 8 april 2021

Av Niclas Bernhardsson - 8 april 2021 23:30

Torsdag och det var relativt segt idag och det tog rätt lång tid innan jag var igång. Sen började jag att prima golvet, där jag skall lägga de sista klinkersbitarna. Efter det så blev det en hel del jobb på Enklaresport och jag fick dessutom en betalningspåminnelse och den betalade jag så klart direkt. När jag försökte kolla upp den så hittade jag ingen faktura men jag vet att jag beställt därifrån och hittade heller ingen inbetalning. Så lite betalningar och bokföring. När det började närma sig middag så var jag nog klar för att börja lägga golvet men det skulle säkert innebära att jag inte kom igång med maten i tid. Så det fick vara och det var nog bra det för det ringde en man som behövde hjälp och till slut så hade potatisen blivit överkokt. Men det blev gott ändå. Ullis och jag äter och sen vill hon gå en promenad med Tanjis och jag skall passa på att lägga golvet. Hon hjälper mig att blanda och assisterar den första stunden. Jag lyckas direkt att pressa ned plattorna för hårt så det pressas upp fix mellan några plattor och Ullis får hämta bomullspinnar och peta bort. Jag fortsätter att lägga och det går relativt bra. Tyvärr har jag tagit lite för lite fix så jag kan inte lägga ut allt som jag hade tänkt. Men det är inte  hela världen då jag ändå har kanterna kvar. Då det tar lite tid att kapa så kan jag då ta det samtidigt. Jag gör lite rent och går sedan upp och sätter mig och tittar på teve, det blir en film om haven med David Attenborough. Det är fantastiskt bara det att han fortsätter göra film. Och vilka filmer! Men också skrämmande att se hur livet förändras fort. Och det produceras ju väldigt mycket syre i havet, vad händer när de processerna slås ut i tillräckligt stor mängd... 

När Ullis kommer hem så blir det lite mys framför teven och vi tittar på Efterlyst, det var iofs inte så mysigt. Vi fastnar sedan i på "I huvudet på en gärningsman" och det är ju tragiskt när det blir som det blev för den killen. Det var faktiskt ett nyttigt program och det är mycket vi inte vet av det som händer bakom kulisserna. Jag hann även spela Primetime men det gick inte superbra idag och jag rök runt fråga sju eller åtta. Sen visade det sig att det var golfquiz vid 20.45 och jag passade på även då. Jag gillar ju golf men det är å andra sidan inte samma sak som att kunna allt om golf. I alla fall inte vem som vann vilken tävling och så. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards