Direktlänk till inlägg 10 april 2021

Vaccin

Av Niclas Bernhardsson - 10 april 2021 23:00

Lördag morgon och hur var det med min allergiska reaktion? Eller vad det nu var för någonting. Det var fortfarande lite småömt men helt klart bättre. Lite skumt men det känns som det var någon konstig effekt efter tandläkarbesöket. Ullis jobbade extra och jag drog direkt ned till källaren och började med att skära klinkersplattor. Jag hinner knappt starta förrän jag skär mig riktigt illa. När jag slår av en platta, med handen, så går den inte helt av utan biten som är kvar drar igenom lillfingret. Jag blir lite chockad och förstår att det blev djupt och håller ihop fingrarna och kollar om något barn är uppe. Bägge är visst uppe och jag springer på Tim först som försöker hitta något att hålla ihop det med. Vi har visst slarvat med att fylla på med plåster så snart springer han iväg till affären och kommer tillbaka med lite olika modeller och hjälper mig att få på ett. Det känns som det blev ett fint snitt och jag lyckas få det riktigt rent så jag bryr mig inte om att åka in med det utan hoppas att det skall läka fint ändå. 

Sen provar jag att jobba på lite ändå och det går hyfsat bra men jag letar fram en tjock överdragshandske som har lite skinnliknande framtill. Den är perfekt och ni som åker längdskidor har säkert koll på Lillsports variant. Nu känner jag mig lite säkrare för nu är det för smalt för att använda kakelskärarens press. 

Sen kommer Ullis hem och vi gör oss iordning för att skjutsa svärmor som skall till Gnesta för att få vaccin. Munskydd med och när vi skjutsar henne har vi förstås skydden på. Det känns lite konstigt att ha dem på då man man åker bil men så måste det förstås bli. Jag har full koll på vart vårdcentralen ligger och när vi släppt av henne så går jag och Ullis en kortare promenad. Jag börjar gå mot elljusspåret men inser att det blir för långt och vänder hemåt vid Björnstigen. Det känns lite nostalgiskt då jag arrangerade flera skoljoggar där. Sen tillbaka mot vårdcentralen och vi hinner gå förbi den och sen ringer hon och vi vänder tillbaka. Det blir knappt tre kilometer. Sen beställer vi en pizza till henne och tar det lite lugnt innan vi hämtar den. Efter att ha lämnat av både pizza och svärmor så bestämmer vi oss för att åka till Ikea och köpa lite saker. Fort iväg och när vi kommer fram så är vi hungriga och tänker att vi tar oss en bit på Ikea först. Det känns bättre med riktig mat. Men det ser ju igenstängt ut och det visar sig att de bara har Take away. Hmm, vi tar oss lite att äta och sätter oss utanför men det är ju inte så mycket till mat. Det var ju lite surt men klart förståeligt. Sen börjar det visst bli bråttom och vart finns allting? Vi har kollat ut lite saker men tiden börjar bli knapp. När vi kommer fram till tag själv-lagret så finns det ingen hylla kvar... Men då! Vi lämnar en liten krok och springer istället ned till lagret på nedervångingen där ett väggskåp skall finnas. Men det stämmer inte alls överens med vad vi tänkt och nu stänger de. Det blir lite av ett fiasko och vi åker hemåt tomhämta. 

Jag avslutar kvällen med att boka besiktningstid för motorcykeln. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards