Alla inlägg den 11 april 2021

Av Niclas Bernhardsson - 11 april 2021 22:45

Söndag och jag gjorde några försök att fixa till sista biten i tvättstugan men det var så jäkla svårt. Nu var det så smalt så det gick sönder hela tiden. Lite lätt frustrerande. Som tur var så hade jag en hel del plattor att "leka med". Sen var det då dags att börja göra sig klart för att åka iväg på lägenhetsvisning och nu skulle alla duscha och som tur var så har vi nu två duschar. Lite försenade kom vi då iväg men då vi var ute i god tid så var det nog lugnt. Och inga köer. Väl på plats så provar jag nu den automatiska fickparkeringsfunktionen och jag utgår ifrån att den skall bromsa själv men jag är ändå med lite lätt. Det går smidigt och man får väl smälta att bilen är mycket bättre än en själv på att fickparkera. Jag tror bara jag har gjort en helt klockren fickparkering och det var på uppkörningen (!) för över 31 år sedan. Det kommer jag aldrig att glömma. Som privatist kan jag väl inte säga att någon hade sagt till mig hur man skulle fickparkera och när han säger att jag skall fickparkera på ett visst ställe så fick jag en smärre chock. "Fickparkera där och säg sedan till när du är klar!". Det var ord och inga visor och jag sätter den klockrent på några sekunder fast det egentligen var jäkligt trångt. Sedan sitter jag och bara väntar på vad han skall säga och kommer på att jag ju skulle säga till. -Klar! säger jag. Nybörjartur de luxe! :-D 

Vi är iaf någon kvar för tidiga och vi står i solen och väntar. Mäklaren kommer och det är alltså Felix som skall kolla på lägenhet och som vanligt så är det Söder som gäller. Vi får strax komma in och kollar och Felix är nöjd och även jag och Ullis gillar den. 

Vi går sedan och fikar och efter fikat så går vi tillbaka och kollar hur det ser ut runtomkring. Vi får även kolla i källaren och på tvättstugan. Nu är det bara att hoppas att den inte drar iväg såsom det har gjort på slutet. En etta brukar dra iväg till tre miljoner. 

Efter visningen så knappar vi in Barkarby men gps´n verkar fått spel och man skall åka som i åttor och till slut så kör vi lite själva. Väl på plats så är det kö men det går relativt fort och sen plockar vi på oss det vi skall ha, betalar och åker hemåt. Det går smidigt och jag börjar direkt att montera upp en hylla. Givetvis så fattas det en träplugg så jag modifierar om en plastplugg så den passar istället. Det blir riktigt snyggt och nu börjar man se hur det kommer bli. Det är lite av en Wow-känsla och det gillar jag. Vi fick förresten montera in en dimmer då belysningen blev lite för stark och det var det värt. Men Ullis ville ut och röra sig men vad hade hänt med vädret? Det hade ju börjat blåsa kallt och dessutom snöa. Och Primetime som skulle börja. Vi traskar iaf på och jag har mobilen i fickan. Det är högt tempo och varje gång det var en ny fråga så vände vi oss om mot vinden och svarade. Men det var kallt att hela tiden ta av sig handsken. Svinkallt! Men jag ryker på fråga sju så det var ju bra med det. Eventuellt så skulle jag fått ihop så jag kunde vara med på veckofinalen 20.45 Det blir en kortare promenad på 3,6 kilometer och vi snittade 9.37/km och det med Primetime-spel. Så snabbaste hittills och det var ett bra tecken. 

In i värmen och vi började titta på "Udda veckor" och det är ju lite skämskudde på. Jag hann precis köra veckofinalen också men det var samma visa där. Åkte på fråga åtta och nu får jag jag skärpa mig. 

Jag avslutade kvällen med att sätta den sista biten och det var så jäkla skönt att slå av biten och inse att den lilla biten längst ned är hel! Yippie! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards