Alla inlägg den 12 april 2021

Av Niclas Bernhardsson - 12 april 2021 20:00

Måndag och det var full fart på mig. I alla fall efter ett tag. Det blev en del kaffe i sängen först faktiskt. Men sedan kom jag igång och gick upp och förberedde inför den sista golvläggningen. Den med alla kanterna. Felix kom upp och han höll på med sin budgivning på lägenheten, spännande! Själv gick jag ned och började att blanda och eftersom det var sista läggningen så snålade jag inte på fixet. Så var det då dags och jag hoppade ned och började. Det gick rätt smidigt och när jag är klar så känns det som jag har hur mycket fix kvar som helst. Jag kommer på att jag har några lösa plattor i lilla hallen och fixar dem direkt. Sen lägger jag ett par skor över så att man inte skall gå på dem. Egentligen så skulle jag behövt att prima först men jag chansar. Efter det så ser jag att jag behöver röja lite mer och sen blir det en hel del jobb med Enklaresport. En kund har väldigt specifika önskemål och man blir alldeles snurrig och jag tar hand om det och några andra kunder. Ullis kommer hem och samtidigt som vi äter så kommer en annan kund som jag försöker lösa lite snabbt. Just nu försöker jag minska ned på Enklaresport men det är svårt och samtidigt är det så kul. Hursomhelst så är tanken på att minska ned på lagret och sen, inom ett par år, endast ha skidservicen kvar. 

Efter att vi ätit lite grand så går vi och handlar och sen blir det en promenad i solen. Det är superskönt och vi knallar på rätt bra. Pratar med några bekanta och den ena gången så kommer jag iaf ihåg att pausa tiden. Sen iväg igen och vi håller rätt hög fart. Väl hemma så blir det soffan och Ullis säger något om att det borde vara dags för Primetime och jag går och hämtar mobilen. Precis när jag slår på så är första frågan ställd och jag fick inte ens använda livboj. Ullis hann dock med och hon kör. Sen tar vi tag i källaren och jag kapar ett rör, som var lite långt och förbereder inför montering av en stor bänkskiva. Efter det så tittar vi lite på teve och det blir faktiskt diverse roliga program som Bäst i test. Kul och man kunde bara slappa lite. Sen en snabb dusch och dags att knyta sig. Bra dag och det känns som om det blir bättre och bättre hela tiden. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards