Direktlänk till inlägg 15 april 2021

I don´t speak swedish...

Av Niclas Bernhardsson - 15 april 2021 23:00

Torsdag och idag skulle jag väl hinna ta en promenad innan jobbet, tänkte jag. Men tiden gick rätt fort och mycket tid går åt till en kund med extremt mycket frågor. Det är rekord på kort tid och jag har ändå hållt på med Enklaresport i över 14 år. Det är förstås bara att gilla läget men lägger man ned över 20 timmar på något som kanske ger 500 kronor i vinst så är det förstås ingen höjdare. Dessutom så är risken stor att det blir problem då det är svårt att hitta rätt i både produkter och storlek. En klar förlustaffär men men... 

Men däremellan hann jag med att ta hand om lektionerna och kunden fick snällt vänta. Först var det på plats, i skolan, och sen tänkte jag precis bege mig hemåt när det kommer in några tjejer och frågar efter skolsköterskan. Jag förstår att det gäller Hennis, som jag hörde hade gjort illa sig på idrottslektionen. Dock inte min men då jag känner henne bra så sade jag att jag kan skjutsa henne till vårdcentralen då skolsköterskan inte var på plats. Jag tyckte det var bäst så hon inte gick och förvärrade något. Hon hade visst ramlat illa och kunde knappt stödja på foten. Så in i bilen och iväg til vårdcentralen. Jag släppte av henne och på vägen hem så ser jag att det är folk i matsalen och jag tänkte att jag kunde jag faktiskt passa på att äta då jag ser att klassen jag precis haft var där. Jag parkerar igen och går in lite snabbt och äter. Det blir bara lite grand men skönt att få i sig lite innan nästa lektion som dock är på meet. Väl hemma så gör jag mig iordning för nästa lektioner och sen hade jag en liten paus innan ett utvecklingssamtal. Jag går ned i källaren och lägger mig på golvet och skruvar loss en konsoll, som kom lite snett. Då ringer det förstås och man är ju andfådd och dessutom så ekar det så det låter säkert som om man vore i ett badrum. Nu var det i en tvättstuga. Han undrade säkert och jag förklarade att jag höll på att jobba lite i källaren. Det var en kund som trots att det knappt fanns något att beställa däremot gjorde det på typ en minut. Ullis kommer hem och vi äter lite och sen är det dags för henne att springa med Putte och Tanjis. Jag startar utvecklingssamtalet och det gick rekordsnabbt och jag börjar fixa lite mer i källaren. När Ullis kommer hem igen så duschar hon och vi åker en snabb tur till Jula, i Nyköping, för att köpa en till konsoll och några skruvar och pluggar. 

Väl därinne så letar vi lite och snart hittar vi en konsoll men var är skruvarna och pluggarna. Jag ser en ur personen och frågar lite snabbt var skruvarna och pluggarna är. Jag är absolut inte dålig på engelska men när han svarar "Sorry! I don´t speak swedish!" så blir jag lite ställd och när jag skall fråga vad skruvar heter så börjar jag lite tveksamt. I want screw.... Men vad sjutton! Heter det så, tänker jag. Screws and plugs... Jag vill inte förolämpa honom men han svarar snabbt på svenska att han bara skojar och att inte alls kan engelska. Jag vet ju att det heter screws and plugs men när jag sade det så lät det så snuskigt och fel. Efter lite velande vilka skruvar jag skulle ha så går vi då till kassan och då är han där i närheten och då vill han också skämta och jag hade tänkt svara "screw you" lite skämtsamt men det var ju andra personer där så det gick inte. :-) 

Efter Jula så beställer vi mat på chopchop och tar hem och äter hemma framför teven. Det blir Här är ditt liv och vi tittar klart på Leif GW och lite grand sen på Felix Herngren. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards