Alla inlägg den 18 april 2021

Av Niclas Bernhardsson - 18 april 2021 23:00

Söndag och Ullis jobbade igen, det är sjukt mycket på deras jobb och själv försökte jag komma igång i källaren men idag ville jag nog främst rensa. Jag fick med mig Felix och vi packade bilen full och åkte till soptippen. Jag tyckte vi hade sorterat bra men det tog en jäkla tid ändå. Sen hem och nu började jag att byta däck på gamla bilen. Givetvis så satt bultarna fast och min onda axel omöjliggjorde att jag kunde få loss en del. Men jag hittade ett gammalt stålrör och jag kunde lossa en del men sen blev det böjt. In i källaren och där hittade jag en kofot som jag kunde ha som förlängningsarm och då var saken klar. Men det var rostigt och det blev en jäkla skruvande så snart hade jag modifierat en vanlig skruvdragare så det gick lite fortare. Sen kom Ullis hem och vi åt lite lätt och sedan drog vi iväg på en utflykt. Ullis ville testa Kennys Gelato, i Nacka. Varför inte så snart satt vi i bilen och vilket place! Det var som att åka i utlandet och efter ett tag så hittade vi en parkeringsplats men vilken jäkla kö! :-0 Framför oss var det ett gäng på fyra stycken och efter en bra stund så ropar de in två stycken som står längre bak i kön och det kan man väl köpa. Men sen kommer det ytterligare ett par som också skall till dem och dessutom började det hända saker hos tjuriga gubben, dvs mig! Men vad f-n! Dessutom så åker de rakt in och parkerar i vändplatsen. Det hade dessutom blivit några stycken bilar där och bara "feta" bilar. Nåja, solen sken och lite extra tid i kön har man väl inte dött av. När vi kommer in så går det fort och det är till och med så att en tjej blänger på de bakom oss för de står alldeles för nära. Vi väljer smak och rätt som det är så är vi ute och vi går över en mysig bron och sätter oss i lä på en klippa. Solen lyser, det är lä och glassen smakar himmelskt och allting delas med min stora kärlek! Livet kan vara klart sämre! :-) Men allting har ett slut och i det här fallet så var det inte värre än att det vara glassen som tog slut och snart kände vi att vi kunde bege oss hemåt. Vi passar på att köpa lite mer till tvättstugan och hoppar in på Ikea. Det blir en hel del och vi packar bilen full och snart ringer Tim och undrar om vi har ätit och då sitter vi redan och smaskar på en hamburgare i bilen. Vi säger att de kan fixa mat till sig själva och så kanske vi äter något gott till kvällen. Jag är dock mätt och kanske börjar nöjer mig med lite att dricka. 

Väl hemma så går jag snabbt ut och fixar de sista däcken och sen går jag och Ullis en promenad. Det tar faktiskt emot ibörjan för jag är lite trött. Men snart är det skönt och vi har ett hyfsat bra tempo och snittar 9.26 på 3,6 km. En snabb dusch och sedan landar vi i soffan. Bra dag med både vila, nytta, nöje och kondition. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards