Alla inlägg den 23 april 2021

Av Niclas Bernhardsson - 23 april 2021 23:00

Fredag morgon och det var frågan om jag skulle hinna äta lunch idag. Först två lektioner på plats och sen fort hem för meet. Det fick visa sig. Det kändes som jag helt klart kände av cyklingen, från igår, det var lite segt. Jag kommer på att jag kan ju skjutsa Hennis idag och messar henne och hon blir jätteglad. Sen, på vägen ned till Trosa, så frågar jag henne om hon tycker att jag skall berätta för eleverna i nuläget eller om jag skall vänta. Hon hade förstås varit med om samma sak och och det var bra att få höra det ur elevperspektiv. Hon tyckte att jag skulle vänta och då gör jag det. Väl på plats så påminns man om de kraftiga restriktionerna. I omklädningsrummen får det endast vara två personer samtidigt och i duschutrymmen endast en person. Så det är såklart tufft och speciellt. 

Jag inser att jag hinner slänga i mig lite mat och så är det full fart hem. Eller full fart... Jag kommer bakom någon form av långsamtgående fordon och kombinationen med för långt bak i kön och dåligt väglag gör att jag tar det lilla lugna. Det snöar ymnigt och givetvis har man sommardäcken på. Väl hemma så slår jag på datorn och jag inser att datorn kommer starta om sig själv inom en timme om jag inte gör en omstart NU! :-0 Jag tar beslutet att starta om direkt så slipper det bli problem under lektionen men vilken tid det tar. Nu är det bara någon minut kvar när datorn äntligen är klar och vart ligger alla mappar med meetlänkar och annat? Jag kommer in precis i rätt tid och det är lite ovanligt för mig då jag brukar vara där minst tio minuter innan. Rätt som var det var så var lektionen slut och kanske berodde det på att jag hade mycket att göra. Sen kommer Ullis och vi tar lite att äta och sen målar jag lite men det är dötrist! Det är mycket svåra och trånga utrymmen och sånt kräks jag på. Så det blir en kvart här och en kvart där. Vi passar på att gå en promenad och rätt som det var så känner jag mig helt slut. Jag börjar bli irriterad över ingenting och jag känner att energin är slut. Cyklingen från igår kändes säkert av igen men borde jag inte ha energi då jag åt nyss? tänker jag. Skumt. Vi sänker farten lite grand och med facit i hand så var det nog inte så pjåkigt. Vi gick nästan enbart i skogen och det var upp och ned och vi snittade 10:11/km på 4,5 kilometer och hela 61 meters stigning. När man analyserar så verkar det inte så konstigt. Vi gick nog lite för hårt för länge då det kändes lätt. Vi avslutade på affären och snackade med en bekant som också tränar. Det blev lite cykelsnack då hon köpt ny cykel och det gör ju att man själv blir sugen på en ny. Eller ny och ny. Jag har just nu inte ens en racer. 

Vi avslutade kvällen med att först spela "Vem bor här?" och jag var självsäker på vinst men det var helt klart svårare än jag trodde och det blev bara ett rätt. Jag tror alla hade svårt men Tim lyckades pricka in tre rätt och vann på det. Vi passade på att äta till det och det blev förstås Tacos. 

Sen körde jag och Ullis Primetime, med sex-tema, och vi kompletterade varandra bra men fråga tio var klurig och jag var nästan inne på att säkra upp och ta det andra alternativet. Jag tänkte också fel och det hjälpte inte till så det slutade med att bägge åkte på den och den sista frågan kunde hon så det var lite surt. Men men... Sen var det desto roligare med Primetime och rätt som det är så slänger Tim ur sig "Kicki Danielsson" och vi blev förvånade men visst har han rätt. Sen kommer Pernilla Wahlgren och säger samma sak. Tim är lite av en allätare, liksom jag, på musik men det var ändå så att man höjde på ögonbrynen. Fast helt hundra är man ju inte men jag var så pass säker så jag lade ut en händelse, på Insta, innan. Kicki är värd att hyllas för hon har varit riktigt grym i sina dar.

   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards