Alla inlägg den 26 april 2021

Av Niclas Bernhardsson - 26 april 2021 23:00

Måndag och vi bryggde lite kaffe och köpte lite frukost och tog med oss till Lina. Där blev det lite smörgås och kaffe och jag fixade lite inför lektionerna i veckan. Mitt i allt så måste man ju ändå få lite struktur. Sen var det dags att röra sig mot Karolinska då jag skulle göra en uppföljning med ett 24-timmars EKG, sk. Holter-test. Förra gången jag träffade läkaren så undrade jag lite om mitt hjärta och att det låg i släkten. Han såg förvånat på mig och började sedan att skratta. Du behöver inte vara orolig, ditt hjärta är i tipp-topp! sade han. Jag blev lite förvånad men det lät ju bra. Att man har extraslag är visst en helt annan sak. Jag fick göra ett vanligt EKG först och sedan fick jag utrustningen påmonterad. Sjuksköterskan var väldigt lugn och metodisk och hon ville göra det klart för mig att hon måste raka mig. Jag tyckte det var märkligt för jag hade ju redan rakat bröstet imorse men tydligen inte tillräckligt bra. 

Sen iväg och när vi sitter i bilen, vid ett rödljus, så hör vi en ambulans och vi får åka framåt genom rödljuset så att ambulansen kan ta sig förbi. 

När vi kommer hem så stannar vi till hemma och kollar om vi fått vårat motorcykeldäck och det verkar som det. Men det är två paket och jag förstår att det ena är skates. Sen åker vi till Lina igen och nu är barnen hemma och jag busar lite med dem och kickar boll samt ger lite tips om vad man skall tänka på. Mot kvällen beger vi oss hemåt och när jag tar in paketen så ser jag att det är skates i bägge. Hmm, de lämnade visst inte motorcykeldäcket. Sen gick vi en snabb promenad och vi pushar på hårt i början, i en backe, för att stressa på. Efter det så avslutar vi kvällen med att titta lite på teve och kvällen blev rätt sen. Jag grät lite över Jocke och det kändes skönt att släppa lite på trycket. Han skötte sig inte så bra och det hela är så tragiskt när han helt plötsligt fått för sig att han skulle köra Vasaloppet och ville ha mig som coach. Men vi hann inte ens börja innan livet tog slut. Jag förklarade att ett år går väldigt fort men att det var fullt görbart. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards