Alla inlägg den 2 maj 2021

Av Niclas Bernhardsson - 2 maj 2021 23:00

Söndag morgon och det blev nog en dag av samtal och eftertanke. Ullis och jag försökte komma upp i tid och idag skulle vi till vännen R, då hon fyllde år. Ullis skulle först springa och vi bestämde att jag handlar presentkort och varför inte göra det på Nora så blev det en bra promenad. Så fick det bli. Jag bloggade först lite om gårdagen, då de ändå inte hade öppnat, och sen var jag iväg. Av någon anledning så gick jag raka vägen förbi hagarna och sen passerade jag kyrkan. Tuffa backar och nu hade jag verkligen vaknat. Jag försökte hålla ett rätt bra tempo och det kändes i benen och flåset. Sen var det bara nerför och jag kom bakom en kollega som var ute och gick med sin dotter och hennes hundar. Men jag skulle ju in till Nora så jag behövde inte komma så nära men jag vinkade då jag passerade på stora vägen. In till Nora och de hade precis öppnat. Sjukt tur att jag inte kom någon minut senare för då hade jag haft fem stycken före mig i kön och nu gick det istället fort. Snart var jag iväg igen och nu fick jag uppförsbacke, vid järnvägsbron. Men efter den blev det bara platt då jag valde att ta den vanliga vägen. Nästan hemma så blir jag stoppad av Pidde som beklagade och vi pratade lite. Efter det så tryckte jag på och såg att snittfarten låg på 9.03 Då tänkte jag att jag inte ville att den skulle höjas och körde på hårt. Precis vid uppfarten så ser jag att snittfarten är 9.00 och det var ju kul men den hann faktiskt slå över till 8.59 precis då jag tryckte av. 4,3 kilometer. Sen ringde Ullis och undrade var jag var men jag sade att jag låg i soffan och då trodde hon att jag inte ens kommit iväg. Nädå, jag är redan klar, svarade jag. Så det blev inget sällskap av mig och nu var jag rätt slut. Det är hyfsat jobbigt att gå också. 

Dusch på det och snart var vi hos R och T och som vanligt så hade jag glömt att äta något. Attans! Det blir väl för mycket kakor nu, tänkte jag. Vi pratade en del och samtalet föll naturligtvis in på Jocke och det var jobbigt men nog välbehövligt att prata ut. 

Sen hem och vi pratade lite med grannen som förstås beklagade sig. Det var fint. Efter det så målade jag lite och vi ville kolla till Lina och barnen. Så vi åkte dit och jag spelade förstås lite biljard med Viktor. Jag hinner knappt knacka på dörren förrän han är ute vid bordet. Sjukt långa matcher och det slutade med vinster för mig men det kunde lika gärna varit han den här gången. Han imponerar med sin taktik nu också. Lite kaffe på det och sen behövde vi komma hemåt för att äta lite. Ingen orkade göra något så det blev hämtmat och under tiden målade jag lite till. Att jag ens funderade på om jag skulle måla taket! :-0 Det blir en väldig skillnad. 

Sen åt vi och tittade lite på teve och snart gick tiden och alla kröp till kojs. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards