Alla inlägg den 5 maj 2021

Av Niclas Bernhardsson - 5 maj 2021 23:00

Onsdag morgon och jag hade först meet hemma och vädret har helt klart varit bättre. Men det hindrade inte flera elever att motionera utomhus. Sen iväg och väl på plats så hoppar jag in i min egen mentorsklass och försöker stötta lite. Men det känns som mycket av stöttningen går åt till att bara prata om livet. De är ledsna att jag försvinner och givetvis åt min brors bortgång. Jag förklarade att det inte är konstigt att jag försvinner men att jag hade haft förhoppningar att ändå vara kvar. Men då det visade sig att det blev en "paketlösning" så förstår jag det till fullo. 

Det blev även lite djupa samtal med kollegor.

Sen var det två idrottslektioner på plats och där fick jag verkligen lugna ned klasserna som typ skulle börja protestera och annat. Nej! De fick de verkligen inte göra och jag förklarade att det kommer att bli bra. Men det är förstås lite gulligt. Sen fick jag ut fem stycken i regnet och jag smet ut och kollade till dem och sprang själv två kilometer men kände klart av knät från igår. Jag måste tejpa det, det är helt klart. Sen in och några har lite kvar där inne. Man fick välja på att jogga 2 kilometer utomhus eller inomhus. De flesta valde förstås inomhus då det regnade. Sen var det dans och egna pulshöjande aktiviteter. Det blev en härlig blandning. Vid nästa klass så hade regnet ökat i styrka men jag förklarade att det är rätt skönt efter ett tag. En (!) gick ut och inomhus fick jag verkligen kämpa med att peppa alla. Den som gick utomhus behövde jag inte peppa det minsta och när hon kom tillbaka så hade hon visst sprungit ett varv extra och dessutom med riktigt bra fart. :-0. Efter det så kollade jag in några danser och hann spela lite badminton. Men nog sjutton hade jag tappat lite och en dubbelmatch avslutades med att det var jag som klantade mig! :-0.

Sen var det bråttom hem för idrottslärarmeet och efter det så tog jag och Ullis lite korv innan vi gick en promenad. Tyvärr så fortsatte det regna men lite regn har ju aldrig skadat någon, som Ullis sade. Det är sant. Vi traskade på och det blev ett mellanhårt pass på 3,5 kilometer och vi snittade 9,21/km. Sen in på affären och köpte lite till kvällen. 

Efter duschen så blev det 16 weeks of Hell och det är alltid kul. 

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards