Alla inlägg den 7 maj 2021

Av Niclas Bernhardsson - 7 maj 2021 23:00

Fredag morgon och det kändes som om jag fortfarande var överfylld av känslor och behövde gråta ut. Men tiden började bli knapp och snart var det lektion. Jag försökte peppa och få igång alla men så fort lektionen var över och dataskärmen nedfälld så rann tårarna. Det var som om det bara rann över och det kändes lite skönare och bättre. Sen laddade jag om och nu var det fortsatt pepp som gällde och jag passade på att ta några mackor när det var lite lugnt. Begravningsbyrån ringde upp och hade fått tag i lite uppgifter för jag ville förstås veta vad som hade hänt Jocke. Ja, det ville vi allihopa. Så kanske man har lättare att gå vidare. Sen lite mat och jag laddade om för sista lektionen och i slutet, när jag avslutade, så kom Ullis hem. Sen gjorde vi oss iordning för att att åka en sväng till Stockholm för att köpa ett bord till Oliver, han fyller år snart och varför inte ge honom en present i förskott. Vi åker upp till Ikea och med munskydden på så inhandlar vi det vi skall ha och åker hemåt. Men det var lite väl billigt så vi stannade till och köpte ett presentkort på Biltema också. Efter ett stopp på Mc Donalds så var vi hos Lina, och barnen, och vi gratulerade Oliver. Han blev förstås glad och sen traskade jag upp till småbarnen. Var det idag jag skulle få stryk? Nja, det hoppades jag inte. Första matchen tog slut lite väl snabbt då Vicke sköt ned åttan rätt omgående. Sen var det en jäkla mass feglir då vi bara hade den svarta kvar och sen råkade jag öppna upp för Vicke och han tog chansen direkt. Jäkla, unge! :-) 1-1 och vi måste förstås ha en avgörande match och sen är det jag som klantar mig och har ned åttan... Grattis, Vicke! Hade det inte varit så ansträngande matcher så hade jag fortsatt spelat men idag var det han som var vinnaren. Sen hemåt och vi tog en liten promenad och jag passade på att logga in på Hitta ut, orienterings-appen. Normalt så får jag ju de rätta svaren men vi ville ta kontrollerna själva. Det kändes lite fuskigt att köra med appen men nu gjorde vi det. Man kunde lätt se var man var och hur man närmade sig kontrollerna. Men för de, som har lite svårt, så tror jag det kan vara bra. Vi tog runt sex, sju, kontroller och sen gick vi in och handlade och fixade mat till kvällen. Tyvärr så hade inte Ullis laddat ned appen och vi kom inte riktigt ihåg bokstäverna så vi bestämde oss för att gå samma runda imorgon. 

Så var det Tacos och the Masked Singer. Jag hann spela Primetime och åkte på sista frågan, som jag dessutom kände mig säker på. Vilket av följande länder är en monarki. Så fort jag såg Indonesien så klickade jag på det för det känds så himla rätt men det var istället Malaysia. Jag borde kanske lugnat mig lite. Nåja, vinsten idag var 88 öre... Och så var det the Masked Singer och idag var jag lite osäker. Johanna Nordström och Anders Bagge känns solklara men så var det då Korpen. Precis när det det skulle avslöjas så var jag 33, 33, 33 % säker på Joe Labero, Nikki Dee (med reservation för stavningen) och Robert Wells. Jag sade namnen i snabb följd och stannade på.... Nikkie Dee! Attans! Kul tävling och det är så att ledtrådarna istället förvillar. Man skall nog bara gå på sången, den säger oftast mer.

Sen var både jag och Ullis supertrötta så gick och lade oss. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards