Alla inlägg den 8 maj 2021

Av Niclas Bernhardsson - 8 maj 2021 23:00

Lördag morgon och idag skulle Jockes dödsannons vara med i tidningen. Men först skulle vi gå en promenad för att plocka de kontroller vi tog igår då Ullis inte hade laddat ned sin app. Så det gick ju rätt fort och nu var det bara att fortsätta att ta några till. Hitta ut-appen var ju lite för bra så det blev lite tråkigt och jag orienterade för det mesta med karta. Men då vi ibland tog osäkrare vägar så kom man då och då i ingenmansland och behövde "fuska" lite. Ullis tyckte dock inte det var fusk då appen var utformad så. Men lite hum behövde man ändå ha men det var förstås inga problem. Sagt av en kille som väl var med i en (!) orienteringstävling som barn. Tyvärr var agerandet av en vuxen ledare mycket tveksamt så det stannade vid en tävling. Tror jag iaf. Det var på min första nybörjartäving och jag var tolv år och jag har för mig att resten var typ tio år. Jag kommer så väl ihåg att jag bommade kontroll två rätt grovt och jag förlorade runt tio minuter på den. Sen gick det bättre och jag kom in som tvåa. Supernöjd och glad över att ha fått tävlat och att det ändå gick rätt bra. Då går en vuxen ledare förbi mig och säger: "Det räcker inte med att bara kunna springa..." Snacka om att sänka en! :-0 Som blyg liten kille så kanske det inte syntes att det tog men det gjorde sannerligen. Nu är det ju närmare 30 år sedan så han kanske inte finns kvar i livet men förhoppningsvis så gjorde han bättre insatser än så senare. 

Nåväl! Jag kom förstås vidare, dock inte inom orienteringen. I vuxen ålder så hade jag nog toksatsat. 

Ullis och jag var ute i ungefär en timme och nu skulle vi ha tag i tidningen men det var slut på båda affärerna men vi köpte lite fika då R skulle komma förbi. Jag hade bestämt mig för att ta en bit iaf. Sen visade det sig att R nöjde sig med kaffe så det var ju onödigt att köpa frestande fika. Sen hittade vi tidningen på bensinstationen och vi kollade förstås direkt hur det såg ut och den är ju en känslostorm direkt. Sen gick vi hem, åt lite grand och sen kom R. Efter det kom Ullis och undrade om jag typ ätit upp alla men jag var oskyldig så det var nog barnen. Efter lite mat så ville vi ut igen och nu sopade vi nästan rent på kontroller. Tyvärr missade jag en kontroll så den får vi ta senare. Det var inte så att den var svår eller så men vi bara missade den. Nu blev det genom fårhagen och vi genade vilt. I övrigt gick det rätt lugnt till... :-D Inte ens några får såg vi till. Nä, nu får jag sluta skämta. Vi småsprang emellanåt men sen ringer Ullis mobil och jag fotar förstås kontrollerna så att Ullis kan fylla i senare. Efter ett tag så tycker vi att det får räcka och vi har varit rätt systematiska och har bara en sida kvar, på kartan. 

Sen hem och jag tar en varm skön dusch och Felix vill spela "Vem bor här". Jag känner mig rätt säker och innan jag ens har sett det sista boendet så låser jag in mina svar och jag ser visst svaren direkt. Vilken näsbränna! Ett rätt... Men det var visst svårare än jag trodde för ingen hade mer än två rätt. 

Sen ser Ullis och jag två avsnitt av "Snöänglar" och den är rätt obehaglig. Efter det så gick vi och lade oss då Ullis skulle upp tidigt för att jobba. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards