Alla inlägg den 9 maj 2021

Av Niclas Bernhardsson - 9 maj 2021 23:00

Söndag morgon och Ullis jobbade. Själv så hade jag nog sovit dålig ti natt med för jag låg och drog mig i sängen väldigt länge. Men till slut var jag uppe och när jag äntligen kom igång så började jag med att kika på motorcykeln. Jag försöker lokalisera var man tar isär kedjan men jag hittar ingen länk. Det kanske är en sådan modell där det inte spelar roll vilken länk man tar isär, tänker jag. Eller det var förresten en kompis, som gick förbi, som sade det. Hursomhelst så upptäcker jag att man kan dra isär kedjan en bra bit, på drevet, och är det samma princip som på en vanlig cykel så innebär det att kedjan är alldeles för utsliten och säkerligen dreven med. Ajdå! Det här blir dyrare än jag hade tänkt mig. Jag bestämde mig för att lämna in hela motorcykeln istället och det hade börjat regna en del också. Sen går jag in och jobbar lite i källaren. Först så försöker jag återigen sjunga in Stad i ljus, till Jocke, men jag är tveksam om det verkligen blev bättre än tidigare. Sen fick Tim lyssna och han var nog inställd på att det skulle låta sämre men han undrade varför jag valde en sådan svår låt. Men den var ju så speciell för Jocke, svarade jag. Så fortfarande är versionen som jag sjunger in i köket bäst men jag är inte hundra nöjd. Nåja. Jag fortsatte jobba lite i källaren och sen kom Ullis hem och vi gjorde klart det sista. Sen gick vi på en promenad och plockade de sista kontrollerna. Mot slutet av promenade så ringer Tim och undrar om vi kan hämta mat och absolut. Det skall väl gå fort, tänker vi. Vi har ungefär tio minuter kvar till restaurangen och det känns som lagom. Tim beställer och när vi är där så ställer jag mig i kö och den verkar rätt lång för man står utanför men det kan också bero på att det är rätt trångt där inne. Sen lämnar en och jag kikar in och det känns rätt osigt. När det bara är en i kön går jag in och ställer mig där man skall stå men vilken otäck luft! :-0 Efter ett tag så känner jag hur det börjar sticka i halsen och jag får trycka bort impulsen av att vilja hosta. Sen får jag fram att jag skall hämta mat och säger namnet. Det är inte klart, säger kocken. Jag säger att jag går ut och väntar och att de får vinka när det är klart. Jag har nästan panik och vill bara ut! Hur kan man ens vara i det där oset? Något måste ju vara fel. Jag berättar för Ullis att det är jättosigt där inne och vi ser att kvinnan, som tar betalt, hostar till. Flera andra kommer ut och säger samma sak. Ventilationssystemet måste ju vara igensatt eller klart underdimensionerat. Det tar ett bra tag men till slut så ropar hon och jag går in så lite som behövs och tar påsen med mat. Vi väljer att gå en liten omväg för att ta den sista kontrollen men vi förlorade nog bara max två minuter på det. Nu hade vi tagit alla förutom en, som vi missade igår men den låg på andra sidan. 

Väl hemma så målar jag lite i källaren och Ullis pyntar. Det blir superfint. Sen är det fotboll och Zlatan verkar sugen men när man är så där bra måste man våga utman mer. En helt okej match och vad kul att Milan vann och dessutom över Juventus. Lite oroväckande att Zlatan skadade sig, bara hoppas det inte är allvarligt. 

Ullis och jag avslutade med att se de sista avsnitten på Snöänglar och den var rätt bra men lite otäck. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards