Alla inlägg den 12 maj 2021

Av Niclas Bernhardsson - 12 maj 2021 23:00

Onsdag och idag var det studiedag men inga egentliga inbokade möten för mig men det blev ändå förstås en del kontakt med kollegor. Och jag sade även ja till att fortsätta ett år till på skolan. Ja, det är väl lika bra jag går ut med det och jag vet att många läser här. Det känns jättebra och jag ser verkligen fram emot en fortsättning.

Sen bokade jag även in mig för första vaccinsprutan och jag kunde säkert trängt mig före med tanke på den tråkiga hjärthistorien i min släkt. Men faktum är att ingen drabbat som har levt ett sunt liv och min nuvarande läkare säger ju att min hjärta egentligen är i toppform. Så jag inväntade när jag fick men igår kändes det som om hela systemet kraschade och det var stört omöjligt att boka. Nu fick jag tid först den 3:e juni. Sen gick tankarna till Jocke och jag fixade och donade med lite bilder och kanske, kanske så lägger jag ut en sång och bildspel till det. Men jag verkade inte kunna lägga ut ljudfilen till bilderna så jag gick sen ned och bara spelade in det som video. Men hur såg jag ut? Ostruken t-shirt, orakad och med myskläder samt i källaren och jag höll på att peta mig i skägget under solot. Jag försvann typ i känslan men det får jag nog göra om. Det lustiga var att jag satte typ alla toner, jag sjöng bara lite fel på ett ställe men det får jag se som artistisk frihet! Ha ha!

Sen behövde vi träna lite och vi hoppade upp på cyklarna och zwiftade lite. Det blev en hyfsad hårdkörning och ca. 35 minuter. Efter det drog vi till Trosa och skulle ta några kontroller. Vi parkerade vid vårdcentralen och började. Tyvärr glömde jag sätta på Runkeeper och snart började det mörkna vilket gjorde det väldigt svårt att kolla kartan. Vid vattentornet så kanar jag på rumpan och råkar visst tappa kartan. Det är svårt att ta sig fram och snart flåsar man rejält. Sen ringer faster I och vi pratar en del. Igår ringde förresten min andra faster och det är E-M. Det är den sistnämnda som ligger bakom mitt extremt coola smeknamn... Buu! ;-) Hursomhelst så var det någon som sade att både den ena och andra hade haft problem med hjärtat men det fick jag höra var fel och det var såklart skönt. 

Vi hoppar sen in i bilen och är nöjda med dagen. Motorcykeln var förresten redan klar på förmiddagen men vi hann inte hämta den idag utan det får bli imorgon. Sen hann vi in på Ica-Trossen och köpte lite. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards