Alla inlägg den 26 maj 2021

Av Niclas Bernhardsson - 26 maj 2021 23:00

Onsdag och jag hade inte ens varit utomhus då jag hade meet med mina första elever. Då hör jag hur det regnar ordentligt och jag som skickat ut min första klass på orientering! :-0 Jag får helt klart dålig samvete men vet också att det är skönt efteråt och man härdas hela tiden. Men tanken är ju att det skall vara en rolig stund också. Sen är jag på skolan och gör om upplägget lite så att man får välja lite. 

Efter det så är det meet med kollegorna och som vanligt så känner jag hur orken går ur mig på slutet. Det här med Jocke kommer nog sitta i ett tag och samtidigt har jag bara fått ondare och ondare i min vänstra axel. För det mesta så har den inte stört men nu på slutet så har det börjat molat kontinuerligt och det var hög tid att få det kollat och jag hade bokat in ett möte hos en kiropraktor. 

Jag åker och skall parkerar bilen och nu börjar det bli lite bråttom. Som tur är så hittar jag en parkering och snart sitter jag i väntrummet. Lite låg känner jag mig för någonstans gnager det ändå i mig att det kan vara ett samband med hjärtat då det ibland strålat ut från bröstet sådär lite diffust. Sen kommer jag in och jag har fått fyllt i en lapp och jag säger att det är lite komplext alltihop och jag i princip varit elitmotionär men formen har varit lite upp och ned. Sen där här med hjärtproblematiken och extraslagen som verkar störa och det rejält. När jag sitter där så kommer jag på att det här med axeln har nog pågått väldigt länge och jag får börja göra lite tester och han frågar om han kan ta kort med min mobil och givetvis fick han det. Han visar och man ser ju att något inte står rätt till. Den ena sidan följer ju inte med alls och som alla andra, som kollat mig, så säger han att jag är jättestel. 

Sen följer en smärtsam behandling och att bli knäckt är ju riktigt otäckt. Men den där slemsäcken, i axeln, är ju vidrig att bli masserad på och det är nog den värsta smärtan jag försökt uthärda. Flera gånger så är jag på gång att säga åt honom att sluta då jag verkligen klarar mer. Det blir en relativt kort behandling och nu är jag tacksam för det för det blev för mycket på en gång. Jag får i alla fall upp armen mycket mer men det känns helt klart fortfarande och jag har redan bokat in en ny tid. 

Väl hemma så äter vi lite och går sedan och handlar lite. Vi hinner precis in när Primetime börjar och det är om huvudstäder och jag kör faktiskt på båda mobilerna. Alla rätt men det var inte supersvårt och vinsten var 89 öre. Sen är klockan rätt mycket och vi kollar lite på teve och det är om ofrivillig barnlöshet och det är ju intressant att se bakom kulisserna. Lite suspekt och lite delade känslor till vad man kan göra nuförtiden.

Sängen sen och jag kollar lite på mobilen och hajar till när jag ser främmande bilder på en halvnaken kropp i min mobil. Vad sjutton, tänker jag, men ser sen att det är jag själv på bilderna och kommer på att det är från träffen med kiropraktorn. :-) Imorgon blir det spännande att se hur jag känner jag mig. 

Sen 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards