Alla inlägg den 1 juni 2021

Av Niclas Bernhardsson - 1 juni 2021 23:00

Så var det då första juni och vi skulle återuppta våra klubbträningar. Vi promotade dock inte så hårt då vi ville ha lite koll på hur många som skulle dyka upp. Lalallala fixade lite på sin kant och jag och Ullis på vår. Sen möttes vi upp vid skidbackens fot och välkomnade de som kom. Det var för övrigt full aktivitet i backen då en Mount Everest-utmaning pågick. Man skulle ta sig upp och ned 161 gånger för att klara 8848 meter och det fick jag höra var något på 54 höjdmeter men det kändes som ganska fel. Alltså på hur många höjdmeter backen var, jag kände direkt att det var klart lägre, kanske mellan 30-35 meter. Men nåja, nu skulle vi dra igång och Lalallala hade berättat om utmaningen och man fick välja på att köra den eller springa runt på spåret. Jag ville iaf testa några gånger och sist jag sprang här så körde jag riktigt hårt men nu var det en annan Niclas. Mot slutet så kom klubban och då hade jag ändå hållt igen lite. Benhinnorna började värka redan på första rundan och på andra rundan var det klart värre. Jag inser att det var ett riktigt felbeslut att köra i långa tights då jag gått upp i vikt. Blodet ströps rejält och varje steg började bli en pina. Men jag går uppför en tredje gång men sen inser jag att det är helt kört. Jag försöker sen springa ett varv men kommer inte så långt förrän jag måste gå resten. Det är knappt så att jag kan gå och väl tillbaka så får jag kasta in handduken. Men det var riktigt kul att träffa alla och nu diskuterar vi antal höjdmeter och jag ser ju att jag glömt att slå på min Runkeeper. Någon säger att den fått 36 höjdmeter och jag slår på min Runkeeper och går upp och stannar på toppen. Den visar på 39 meter så absolut mer än jag hade trott men några 54 meter kan det inte vara men man kanske å andra sidan heller inte startar från havsnivån då man klättrar Mount Everest. Hursomhelst en kul utmaning men jag får satsa på att bara börja lite försiktigt. Stort tack till Flaken och Coca Cola för fin sponsring! Och givetvis sponsrade även vår löparklubb en del. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards