Alla inlägg den 8 juni 2021

Av Niclas Bernhardsson - 8 juni 2021 23:00

Tisdag och jag hade nog varit både förväntansfull och lite orolig inför att dra igång klubbträningen igen. Förra tisdagen så smygstartade vi ju lite grand men det var mycket egen träning och inte så uppstyrt. Nu skulle vi dra igång det officiellt igen och själv har jag ju haft det rätt tungt. Men jag längtade verkligen och risken är att man är övertaggad. 

Ullis och jag åt lite och sen blev det lite bråttom. Vi tog upp Tanjis på vägen och Ullis och Tanjis plan var att först vara med på nybörjarträningen och sedan springa hem. 

Vi kom fram lagom tills det skulle börja och det var redan väldigt mycket folk då innebandygäng och Friskis och Svettis var där. Vi börjar att dra igång nybörjargänget och jag hade väldigt tunga ben och frågan är om inte pollen drar ned mig och det rejält. Vi joggade två varv och det var knappt att jag orkade det men jag tänkte att det borde nog släppa. Sen löpskolning ett varv och sen började vi med att köra intervaller och det blev 3x300 meter med gåvila en minut. Pang och jag tyckte det var sirap i benen. Det blev tre stycken och sedan nedjogg en minut innan huvudgänget skulle samlas. Jag inser att jag får ropa högt då det är full fart med musik och efter instruktioner så var vi igång med fyra varvs uppjogg och det tog emot. Sedan löpskolning ett varv och sen började vi. Jag viker rätt snabbt av och fotar och filmar lite istället. Sen låter jag Tokan ta över och det kände jag mig trygg med. Det gällde dock att ha koll på honom för det var svårt att göra sig hörd. 

Ullis och jag avslutade med att kolla lite på dokumentären om Oscar Pistorius och vad skall man tro? Nu kommer jag inte ihåg hur det slutade så det blir lite spännande igen. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards