Direktlänk till inlägg 19 juni 2021

Golf med blandat resultat

Av Niclas Bernhardsson - 19 juni 2021 23:00

Lördag morgon och Ullis skulle simma vid Stensund med vårat simgäng. Jag hade dock fortfarande problem med min axel så jag tänkte gå en liten promenad istället och sedan skulle vi ta kaffe efteråt tillsammans. Sagt och gjort. Jag hade förresten plockat med mig några prylar från butiken då jag misstänkte att det behövde fyllas på men kartongen fick stå kvar i bilen. Ullis gick mot bryggan och jag började gå. Det blev samma runda som vanligt och den är på drygt två kilometer. En riktigt skön morgon och jag låg på ganska precis tio minuter per kilometer. 

Lite seg dock så det fick räcka med två kilometer och jag går till bryggan där en del redan är klara. Jag samtalar med några och det visar sig snart att jag får hämta kartongen och det blir lite försäljning på bryggan. Ullis är som en fisk i vattnet och vill knappt komma upp. Det är lite kul att se gamla inlägg och jämföra. 

Men till slut är även hon uppe och vi dricker vårat kaffe och beger sig sedan hemåt. Sen klipper vi gräset och Ullis fixar lite mat. Under natten hade jag masserat axeln rätt ordentligt och det var som om jag halvsov ibland och bara masserade den. Det kändes i alla fall bättre på morgonen. Jag fixade iordning Ullis cykel då hon verkade vilja cykla då jag skulle spela golf

Sen är det då dags och jag åker ned i god tid och chippar lite och det känns helt okej. Faktiskt överjävligt bra och de flesta bollarna kommer precis där jag vill ha dem. Lasse Trä messar och undrar var jag är och efter lite kontakt så möts vi och jag morsar på medspelarna. Den ena är Lasses son och den andre är en kompis till Lasse. Så är det dags att skjuta ut och det här blir ju ett helt annat slag än att chippa och det hugger till i axeln och Lasse utbrister något att sådär kan du ju inte ha det! Jag blev lite förvånad att det tog emot då det känts bra på de andra slagen. De innefattade dock inga utslag. Sen fortsatte det i samma spår och typ alla utslag blev dåliga och sen blandade och gav jag. Men det var så kul att äntligen spela igen så att det inte blev några poäng sket jag i. Även puttningen var  usel och det har jag lite svårt att förstå men kanske var jag lite tagen av den onda axeln överlag. Det lustiga var dock att de kortare inspelen var kanon och jag får ta med mig det positiva. På måndag så väntar en ny session hos sjukgymnasten. 

Värmen tar dock hårt så alla verkar ge upp efter halva och det möttes av förvåning att jag ville spela vidare. Men det är ju trots allt så kul. Jag bestämmer mig för att försöka men efter två usla utslag i vattnet på tian så bröt även jag! :-D Sjukt många bortslagna bollar blev facit. 

Jag ringer Ullis och hon är ute och springer!? Det visar sig att hon är i Trosa och jag åker till Åda Handelshus och väntar med lite vatten. Hon vill fortsätta springa och det blev visst ett triathlon idag. Först simning och sedan cykel och löpning. Galet bra. Hur långt hon simmade vet jag inte men säkert 1,5 kilometer och sedan blev det 51,5 km cykling och sen avslutande 14 km löpning. En bra träningsdag i värmen. Själv blev jag helt slut av 2 km golf... :-0

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 18 april 23:00

Torsdag och det blev återigen en annorlunda dag på jobbet men det finns alltid att göra och jag hann även plugga ikapp lite. Tror det var okej då det ändå gynnar min framtida skolgärning.  På kvällen så lade jag ut en ny sponsor och nu var det Tros...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards