Direktlänk till inlägg 21 juni 2021

Härliga Lidingö!

Av Niclas Bernhardsson - 21 juni 2021 23:00

Måndag och Ullis och jag hade packat väskorna och åkte lite på vinst och förlust men vart? Vi började att åka uppåt och vi hade inget riktigt bestämt. Men snart började vi att prata om Lidingö och varför inte! Vi åker med Lidingö centrum och började med en fika. Som vanligt så hittar jag inte laktostabletterna och orkar inte gå till bilen så det blir väl min fjärde ask... Men bra start och det var gott och vi tar och försöker åka till Kottlasjön, som Ullis hört bra om. 

Vi hittar direkt en plats och jag är lite inne på att det skall vara en bättre badplats på andra sidan då det ser ut som det på google. Men vi börjar där vi först hamnar och lägger oss och solar och det är verkligen en bra plats men vi orkar inte bada och jag har heller inga bra badbyxor. Sen går vi en bit och vi släpar på rätt mycket och det tar förstås ned tempot rejält. Efter några kilometer så hittar vi ett bra ställe och pausar lite. Här kan vi nog bada säger Ullis och i nästa sekund så ser jag en snok simma förbi... Hmm... Eftersom vi vill springa så bestämmer vi oss för att gå tillbaka och efter lite mer solning så måste vi ta oss i kragen och byta om för nu börjar man bli trött. Sagt och gjort. Vi börjar och det känns lite segt men nog funkar det. Men det dröjer inte länge förrän det är en smärre katastrof och det känns som om högra foten är bortdomnad och jag har klara besvär av mina extraslag. Det känns nästan outhärdligt och jag får börja gå och det är nästan så att det är för tufft. Rejält varmt och det påverkar också. Jag släpper upp rejält på skosnörena och efter typ tio minuter så provar jag igen och rätt som det var så tuffar vi på runt 5,5 min/km och det i tuff terräng. Härligt! Dock lite jobbigt men det är inte så konstigt i värmen och med öka vikt. Vi får fråga om vägen vid något ställe och en duva skrämmer nästan slag på oss då den lyfter precis över våra huvuden och jag skämtar att det kanske är Pernilla Wahlgrens vaktduva för jag tror att hon bor där. Tillbaka vid stranden, där vi började, och vi är båda rätt trötta. Jag är faktiskt skitslut och längtar efter att få svalka av mig. Då jag inte har några bra badbyxor och vi är svettiga så går vi iväg en bit och jag går ned i kalsongerna och jisses vad svalt det var initialt. Men sen är det sjukt skönt och lite pinsamt då en familj kom sen och prompt skulle gå ned vid samma brygga men jag tassade upp och skor och byxor kom väl till hands för att skyla mig lite. 

Vi torkar oss och byter om och sen beger vi oss mot Djurgården istället för att köpa lite glass på Kellys Gelato. Men först tog vi oss en promenad och det blev 3,5 kilometer och lagom tempo på ett snitt på 10:39/km. Sen blev det alltså glass och jag ångrar mig fortfarande då jag slog till på en large.... Jisses vad glass och jag vet inte om jag trodde på mig själv då jag sade att "man kan ju slänga om det blir för mycket"...  Men gott var det och jag lyckades med konststycket att få den röda glassen att hamna mitt i skrevet... Det blev en trist promenade och jag fick återigen skyla mig då jag gick mot bilen. Nu försökte jag hålla mobilen lite framför mig. Väl vid bilen så bytte jag lite snabbt byxor och tröja. 

Sen åkte vi hemåt igen och det blev en liten trevlig dagstur till stan. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards