Alla inlägg den 26 juni 2021

Av Niclas Bernhardsson - 26 juni 2021 22:45

Lördag morgon och Ullis och Gisslan hade bestämt att de skulle simma lite och jag ville ta en promenad för att kanske avsluta med ett dopp. Jag laddade på lite musik i öronen och drog iväg. Det mulnade visst på men jag märkte inte så mycket av det utan lyssnade till Def (!) Leppard och njöt! Under en lång tid hade jag haft en larvig önskan om att de skulle spela på min 50-årsfest och nu börjar det ju närma sig dagen men önskan var ju mer larvig än realistisk och frågan är om det ens var något mer än en larvig tanke. Hursomhelst så har jag lyssnat extremt mycket på dem. 

Jag hade väl gått lite drygt två kilometer när det ringer och samtidgt så märker jag att det börjar droppa lite. Det är Ullis och hon säger att det börjar regna och att vi kunde mötas vid bilen. Jag ar ju nästan där och nu märker jag att det börjar regna alltmer och snart öser det ner och jag börjar spriinga. Jag hinner precis in i bilen och börjar åka och möta Ullis. Gisslan hade nämnt något om att jag kom som en ädel riddare och skulle rädda min fru! :-) Fast någon ståtlig häst kom jag inte på.

De kom gåendes i sina våtdräkter och det hade visat sig att de inte ens kommit ned i vattnet då det mullrat från start och det hade ju inte jag hört då jag lyssnat på musik.

Ullis var i akut behov av en ny våtdräkt och Gisslan hade visst nämnt något om att "bagarens barn blir utan bröd" och det var ju lite roligt. En snabb titt i lagerlistan visade att det skulle finnas några 3,8:or inne för damer i det svenska lagret så jag skickade ett meddelande för att se om man kunde komma och hämta och det var inga problem så samtidigt skickade vi ut en förfrågan i vår simgrupp om det var någon annan som ville ha något. Vi sätter oss i bilen och åker upp och det tar ganska precis en timme och det blir som vanligt en hel del snack om våtdräkter och det runtomkring. Det känns alltid coolt att kika på alla sportgrejer och både jag och Ullis passar på att skaffa nya kepsar och Ullis "köper" förstås en ny våtdräkt också. 

På vägen hem så funderar vi på att åka förbi Djurgården för en glass och varför inte. Men det är sjukt mycket folk och vi får snurra ett bra tag innan vi får en parkering. Givetvis så dör min mobil efter att jag har dragit igång parkeringen så får jag inte igång den i bilen, då vi är tillbaka, så blir det dyrt. Glassen är gudomlig och den här gången så lyckades jag hålla den ifrån kläderna. Jag nöjer mig med en medium idag. 

Vi åker hemåt och stannar till för lite mat på vägen. 

På kvällen blir det lite fotboll på teve och jag och barnen tittade på Italien mot Österrike och jag tyckte lite synd om de sistnämnda. Men riktigt kul match och man njöt av många delar i matchen. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards