Alla inlägg den 27 juni 2021

Av Niclas Bernhardsson - 27 juni 2021 23:00

Söndag och vi hade aviserat att vi skulle till Stensund och vår lilla simgrupp har på ganska kort tid ökat och det har blivit ett härligt gäng. Min axel och för övrigt dåliga form omöjliggjorde simning men jag skulle prova att köra lite SUP. 

Vi kommer fram och får först för oss att vi är först men efter lite noggrannare koll så känner vi igen alltfler bilar och många har redan kommit. Jag tar det lite lugnt men börjar snart nog att pumpa. Vi hälsar på Frasse, som är Steinis och Biggis hund, och på plats är även Gisslan och PF, Sara och Twin-Tommy samt lilla Kornet, Katten Jansson och snart kommer även Tanjis. Simmarna får dra iväg och snart ligger min SUP i vattnet och jag måste försöka komma ned i vattnet för att acklimatisera mig. Det är ruggigt kallt i början men snart nog sitter jag på brädan och drar iväg. Eller inte förresten. Det känns konstigt och jag inser att jag glömt att montera på  själva fenan under. Jag får vända tillbaka och snart är jag ikapp simmarna och det gick rätt fort. I alla fall när jag fick upp fötterna från vattnet. Det blir en tur runt ön och jag är extra mycket i närheten av PF som envisas med att köra utan safety buoy. Man vet ju aldrig. 

Nu tillbaka vid bryggan och nu vill jag testa att stå på brädan också och det är klart vingligt i början men det går. Sen vill Tanjis och Kornet prova och det får de förstås. Tanjis blev helt såld och skulle nog köpa en direkt och känner jag Twin-Tommy rätt så blir det nog ett inköp även där. Vän av ordning kanske undrar vilken man skall välja och det beror förstås på ändamålet. I vårat fall så blev det just nu en uppblåsbar och just denna billiga från Rusta fungerar väldigt bra men det är klart att det finns värre. Jag och Ullis chansade mest och det blev helt okej. Annars ser jag att det finns lite tips på nätet som på denna sida: https://standuppaddleboard.se/valj-ratt-sup-standuppaddleboard

Dock reklam för en sida men texten borde funka generellt. 

Väl hemma så fixade vi lite mat och sen ville Ullis springa och jag tänkte köra lite inlines. Vi bestämmer oss för att mötas upp vid Åda-rakan och jag tar bilen dit. Jag ser att det är lite blött på vägen och det var ju lite surt men jag tänkte köra ändå. Sist fick jag ju så ont i benhinnorna och funderade på om jag var tvungen att byta hjul. Och jag kom inte så långt förrän det krampar lite överallt och jag får nästan panik. Det blir några kilometer bara innan jag är tillbaka vid bilen och bara måste få av mig mina skates. Ullis kom joggandes förbi och vi bestämde att jag skulle möta upp henne i Trosa. 

Hon var riktigt pigg och det märktes inte ens att hon sprungit någonting. Vi beställer pizza till Tim och vi andra skulle baka vår egen och tänkte köpa deg på pizzerian. 

Jag släppte av Ullis och åker till pizzerian och får se lite av matchen mellan Nederländerna och Tjeckien. De förstnämnda har fått en utvisade och några fotbollskillar är engagerade vi ser att Tjeckien har fått ett mål. Jag säger att man inte kan räkna bort Holland och att det blir förlängning och straffar. En kille verkar tro på mig och ser bekymrad ut. Han vill verkligen ha bort Holland och jag har ju inte ens sett matchen utan bara hört på radion.

Tyvärr hade de ingen deg kvar utan jag fick åka hem utan och går sedan istället till en annan pizzeria och köper degen. Nu kollar jag in matchen och de Bruyne får gå ut skadad och nu är det nog kört. Mertens ersätter och gör det i och för sig rätt bra men de får inte till det utan Tjeckien får istället in ett till mål och Holland är utslaget. 

Ullis och jag spelar lite kort och sen blir det en till match och nu är det Belgien mot Portugal. Det är en konstig match där det känns som om det fanns outnyttjade resurser kvar i bägge lagen. Emellanåt så var det rätt kul att se och frågan är om Belgien blir en utmanare om titeln? Spelare för det har dem men jag undrar om man inte kan coacha bort dem. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards