Alla inlägg den 28 juni 2021

Av Niclas Bernhardsson - 28 juni 2021 23:00

Måndag morgon och idag skulle jag till sjukgymnaste med min onda axel. Jag även resten av kroppen följde med men axeln var anledningen. På kort tid så hade jag fått problem med axeln och det slutade med att jag inte ens fick upp axeln över 90 grader. Men med besök hos både kiropraktor och nu sjukgymnast så börjar det hända grejer. 

Tyvärr hade jag slarvat med övningarna men i gengäld så hade det blivit en del paddlande på SUP och för all del så blev det en del gymnastik som liknade övningen jag skulle göra. Men nu var det stötvågar som gällde. Sjukgymnasten, vi kan kalla honom för Märta, visste inte vad en SUP var för något. 

Behandlingen idag var helt okej och det mesta som gjorde ont var ställningen som armen skulle vara i. Men visst gör det ont då det knackas rätt in i benet. Jag tog upp att det känns som om det är något konstigt med nyckelbenet och jag frågade om det kunde hänga ihop med att jag bröt det som barn och absolut, svarade han. 

Väl hemma så blev det en hel del timmar med Enklaresport och sen gick jag upp på altantaket och drabbades av en mindre panikattack! :-0 Jag ville inte förstöra taket så jag satte stegen så den kom lite under själva plasten och det var lite svårt att komma upp men att sen komme ned! :-0 Jisses! Det gick ju inte och jag som redan hade darriga ben av att försöka träffa de smala och lite rangliga träbitarna. Jag ställde mig och funderade på vad jag skulle göra och jag nästan drabbades av en känsla att hoppa ned. Skumt! Sen försöker jag igen och jag tog mig samman och var nu lite mer rationell och det gick bättre. Pust! Lite gele i benen och jag lugnade ned mig framför teven och lite att äta. 

Ullis träffade Puff och när hon kom hem så tog vi en tur till Stensund och körde lite SUP. Ullis simmade runt ön och jag paddlade lite. Det var helt omöjligt at stå upp i vågorna, åtminstone kändes det som det. På slutet så körde vi runt till andra bryggan och provade där det var lite lättare. Än så länge så har ingen ramlat av oss men det har däremot flera andra som lånat och provat. Tyvärr är jag lite för tung nu så det känns som jag trycker ned den lite för mycket och det borde bli lättare ju lättare jag blir. Men det är kul och jag får bra träning. 

Hemma så kollade jag lite på fotbolls-EM och vad händer? Ett dråpligt självmål av Spanien och vad spännade match och sen åkte Frankrike ut och det avgjordes i sista straffomgången då Mbappé missade. Så typiskt!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards