Alla inlägg den 4 juli 2021

Av Niclas Bernhardsson - 4 juli 2021 23:00

En händelsrik söndag som började med att vi rensade lite ogräs och efter några timmar så kände jag att det var för varmt och det var nästan så jag fick en sommarförkylning. Det började med en rejäl nysattack och sedan var det som om det började göra ont i näsan och det övergick till ett mindre halsont. Men jag misstänkte att det var falskt alarm och det gick sedan över mot kvällen. Hursomhelst så ville jag åka in till Biltema för att köpa lite vattendunkar för att kunna få upp lite vikt till uppkörningen på torsdag. Det är lite luddigt men skall man följa reglementet så skall man lasta husvagnen med minst halv lastvikten och i det här fallet så är det då drygt 150 kilo som skall packas in. Det lustiga är att den normala vattentanken inte räknas in utan den går som tjänstevikt. Att man sedan låter den vara tom spelar visst ingen roll... Det blev lite inköp av annat också och vi hittade en fin husvagnsmatta men hur långt är det egentligen i vagnen. Vi chansade lite och i värsta fall får vi byta den. 

Sedan hemåt igen och Ullis pratade om något crêperi i Mörkö så vi åkte dit och kollade. Det verkade mysigt och vi beställde lite att äta. Det smakade riktigt bra och det kan rekommenderas. Maries Crêperi heter det. 

Efter det så åkte vi hemåt och det var en hel del fotboll på teve och jag tittade emellanåt. Vi avslutade kvällen med att åka till Stensund och jag var säker på att mina badkläder var i bilen men väl framme så inser jag att jag tagit ut väskan med dem. Hmm, mindre bra. Men det var rätt lite folk så jag tänkte om vi går till bastubryggan så kan jag nog näcka. Vi delade på en pizza först och en alkoholfri öl, det smakade riktigt bra. Sen var det då dags och det såg lugnt ut. Det satt en person på bryggan längst bort men det var långt dit. Av med handduken och ned i vattnet. Jag förväntade mig en kamp för att komma ned men vattnet var riktigt varmt! Aldrig varit med om så skönt vatten så det var ju bra att det var varmt idag då man inte vill stå för länge på bryggan. Strax efter kommer Ullis ned och hon har i alla fall byxor på sig. Vi njuter i vattnet i några minuter men sedan klampar det upp några på den vanliga båtbryggan, den som endast ligger 80 meter ifrån och vi får en smärre panik då vi ser att det är Twin-Tommy och Pysselsara! :-) När de skyms lite av båtar så springer vi upp och jag får en handduk och Ullis vänder sig med ryggen mot. Där blev det fart på oss och vi skrattar gott. Sedan sitter vi och njuter ett tag och vi går sedan bort och hejar på dem och de hade visst inte sett någonting. 

Vi pratar lite och sedan säger vi adjö och går mot bilen och åker hemåt. En skön kväll!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards