Alla inlägg den 5 juli 2021

Av Niclas Bernhardsson - 5 juli 2021 23:00

Måndag morgon och jag satte mig först och bokade en frakt och sedan var det lite stressigt in till sjukgymnasten. Idag var det sista behandlingen innan hans semester och idag, menade han på, kunde han vara extra jobbig och hård. Hmm, det lät ju inget vidare. Jag förklarade att förra behandlingen absolut gett effekt och det kunde han också se. 

Så var det då dags och det gör absolut ont och nu körde han på ordentligt och han tyckte det var så häftigt att ge behandlingar till personer som tränar då de faktiskt förstår att det får göra ont. Andra personer, menade han, kan inte förstå skillnaden på vanlig smärta och smärta som man faktiskt får av behandlingen. Själv inser jag ju att smärtan kommer att sluta och bet ihop. 

Väl hemma igen så ser jag att Tim är uppe och jag ser också att posten redan kommit och eftersom Ullis och jag skulle skriva lite papper så tänkte jag att jag löser det på en gång och åkte ned till Trosa och mötte upp henne. Sen var jag vansinnigt hungrig och hoppade in på "Krilles", det heter visst Trosa Grill numera. Jag tog en 150-grammare och en läsk men glömde ta läsken så när jag efter några minuter hämtar min flaska så blir jag tillsagd att jag betalat för en burk och jag hävdade motsatsen och hon gjorde någon gest typ, nåja ta den då. Jag som redan var hungrig och typ lite lättretlig kollade upp på bankappen och hittade redan transaktionen och den skulle jag visa för henne då det blev lugnare. Jag äter min burgare och drack min läsk. Sen går jag fram och visar och hon bad om ursäkt och hade kommit ihåg att jag köpt flaska men blandade ihop mig med en annan. Ingen stor sak men lite så är jag, rätt skall vara rätt! :-)

Hem igen och nu började jag städa husvagnen och efter det så lastade jag den med både vatten, tält, läsk och böcker. Och nu hade jag drygt 150 kilo och det är väl bara några tältpinnar jag bör lägga något mjukt under. Det enda osäkra är väl nu dragbilen för den jag skall låna känns inte helt hundra så jag ringde sedan och snackade med svågern. Den läckte visst lite i kylaren och det känns ju inte så värst bra. 

Jag fixar sedan ett till paket och går till posten för att skicka iväg det och Tim fixar maten. När Ullis kommit hem så blir det lite god mat och sedan hade jag ett viktigt samtal och det blev lite kaffe på det. 

Nu hade timmarna gått och Ullis och jag gick och hämtade bilen som stod vid Åda då Ullis gick halva vägen i morse och sprang sedan hela vägen hem. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards