Alla inlägg den 10 juli 2021

Av Niclas Bernhardsson - 10 juli 2021 23:00

Lördag och idag firade jag och Ullis att vi varit tillsammans i 30 år Egentligen hade vi bokat hotell i Kalmar men när Louise meddelade att hon tänkte ha sin försenade fest idag så styrde vi förstås om, det var inget vi tvekade om. Vi började dagen med att snöra på oss träningsskorna och började gå mot Trosa Stadshotell. Jag kom dock inte så långt förrän jag känner att det skaver på höger häl och jag tar av skorna och ser att de har börjat spricka upp i hälen och jag har redan fått ett skavsår och får kolla till både strumpor och skor. Sen är det bara att gå på och försöka att undvika alltför mycket hälklamp. Det hjälper en del men det känns som skadan redan är skedd. 

Väl framme på Stadshotellet så ser vi att det är väldigt mycket folk men att det ändå finns några platser lediga så vi går in och frågar om det finns plats på frukosten och det skulle absolut gå att ordna, svarade en kille i receptionen. 

Väldigt mycket är dock slut och personalen fick jobba på högvarv. Vi kom definitivt då det var som allra värst. Men vi hade inget bråttom och rätt som det var så kommer vi i samspråk med ett äldre par bredvid oss och hon muttrade att de hade sagt att det skulle vara som lugnast nu. -De sade de nog till alla, skämtade jag. Det var trevligt att prata med dem och de bodde visst i Trosa och var på hotellet med sitt barnbarn. 

Efter den goda frukosten så skulle vi då gå hemåt och jag kom på att jag nog kunde vika strumpan dubbelt och det kändes bättre. Mycket riktigt var det ett smart drag och skavsåret verkade hålla sig i schack. Men vad hände med värmen? Det började gassa på och vi kom på oss själva att vi drack nog inget vatten under frukosten. Det fick vi lida för nu och jag var dessutom tvungen att skydda mitt soleksem så jag kunde inte ta av mig den långärmade tröjan. 

Det var riktigt slitigt men till slut var vi hemma och nu skrev kroppen efter en kall dusch.

Sen gick klockan rätt fort så snart satt vi i bilen mot Tyresö. 

Det är en härlig gårdsfest och Louise blir ordentligt uppvaktad och känslorna är nästan utanpå kroppen på många då hon blir så glad att alla kunde komma. :-) 

Det är mat och dricka och mycket lek med barnen. En riktigt lyckad fest och den fortsatte efter att vi lämnat. 

Hemma igen och när jag lämnar svärmor så hann jag spela Primetime och vann dessutom. 

Vi avslutade kvällen med ett dopp vid Stensund och det var underbart! Livet kan vara klart sämre.Tack för att du finns, älskling!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards