Direktlänk till inlägg 11 juli 2021

Femöre är mer än...

Av Niclas Bernhardsson - 11 juli 2021 23:00

Söndag och idag skulle vi iväg med smågrabbarna och Lina till Skärgårdsvåfflan, i Oxelösund. Men de var vsst lite trött och sköt på tiden lite. Jag och Ullis drog lite tidigare för att titta in på lite prylar till husvagnen och det blev Mio och Rusta och Coop. Vi fick börja på Coop då vi var lite väl tidiga och vi tog oss en kaffe och en kaffe på vägen ut. Jag ser att en man kollar väldigt länge mot oss och vi tror att det beror på att det kanske ser konstigt ut då vi står och trycker i skuggan mitt emellan de två stora byggnaderna. Men vi var tvungna då jag ju blivit så svedd av solen och behövde få lite lugnare på huden. Någon menade på att det ju är tredje gradens brännskador och det kanske det är. Jag har dock inte haft så stora problem och det ser värre ut än vad det är. Men nog sjutton måste jag hålla mig borta från solen. När vi går in på Mio så stöter vi på mannen igen och då känner vi ju igen honom och det är en gammal bekant från Vaghärad. Det blir lite prat och sen tar vi oss ett varv på Mio men hittar ingenting. Det blir istället en snabb sväng på Stadium och inköp av nya badbyxor då jag förlagt de andra. Sen möter vi upp Lina och grabbarna och de har även med sig mormor.

Ullis och jag har lite koll på vart det ligger och det var även bra skyltat. 

Det var smockfullt och vi hade tur som fick parkering men sen var det en jäkla ruljans. Jag räknade med att de hann med en familj på ungefär 1,5-2 minuter och det innebär ju en omsättning på runt 15-20 tusen i timmen. Och det var garanterat full fart i ett par, tre timmar om dagen. Tyvärr tog vi lite för mycket och magen var smockfull när vi åkte. Vi hade hoppats att de inte skulle ha så bråttom men rätt som det var så var det hemfärd. Ullis och jag tog kustvägen hemåt för att eventuellt bada men det var smockfullt på de mer officiella ställena och även andra. Nåja! Det fick vi väl ta igen på kvällen. 

När vi kom hem var vi sugna på mer kaffe och jag bryggde en kanna och T och R skulle visst komma förbi, trevligt! 

Det blev lite prat om cykling och sen visade vi vår nya husvagn och jag förstod inte varför AC´n inte fungerade och Ullis blev lite orolig. Sedan, när de hade gått, så testade jag igen och då förstod jag att man var tvungen att peka mot själva AC´n. 

Efter det så blev det en tur till Stensund och vi gick några kilometer och sedan blev det bad. Det kände initialt lite kallt men efter ett tag så badade vi utan problem och det var både skönt och folkfritt. 

På väen hem beställde vi från Trosa Sushi och sen var det fotbollsfinal och det är bara att gratulera Italien. Den här gången hejade jag på er och jag tror de flesta gjorde detsamma. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards