Alla inlägg den 27 juli 2021

Av Niclas Bernhardsson - 27 juli 2021 23:00

Tisdag morgon och Ullis och jag började med att gå vår promenadsling som jag glömt bort hur lång den var men jag gissade på runt 7-8 km. Vi hade väl kommit lite drygt 2 kilometer när det ringer och det är en trogen kund som vill komma och hämta sina fina kullager. Han hade nu lämnat Stockholm och jag förklarade att han kanske var tvungen att vänta i några minuter men att han även kunde ringa då han passerade Södertälje. Jag har dåligt med kräm i batteriet så jag stänger av Runkeeper och han ringer som han lovat då han passerade Södertälje och då är jag än mer säker på att han skulle få vänta i runt tio minuter men det var inga problem, svarade han. Jag känner mig dock lite stressad så när vi närmar oss slutet så börjar vi att springa och vi springer minst en kilometer och det går riktigt bra. Det verkar vara en bra dag. 

Kunden är så himla inspirerande och han är sjukt vältränad och om en vecka går han i pension. 

Sen klippte jag lite buskar och rätt som det var kom Millan och Kornet förbi. Så det blev lite kaffe med dem och jag avslutade klippningen och det var bra teamarbete mellan mig och Ullis. 

Efter det var bara att göra sig klar för klubbträningen. Tyvärr kom det inga nybörjare idag heller men jag och Ullis körde och snart var Twin-Tommy och Tellan där. Det blev lite snack och jag fick kämpa med joggfarten så helt klart började orken ta slut. Det blev 1,6 kilometer uppjogg och sedan blev det tre intervaller med 300 meter joggvila och 100 meter sprint. Efter det avslutade vi med 1,6 kilometer nedjogg. Jag blev helslut. Vi gratulerade Laura och Flaken, som kom till huvudträningen. 

Väl hemma så betalade jag in rätt mycket till skatteverket och det är en nackdel med att ha eget, det är alltid lite osäkert, om man inte är proffs, på hur mycket det blir. Pust!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards