Direktlänk till inlägg 2 augusti 2021

Astrid Lindgren?

Av Niclas Bernhardsson - 2 augusti 2021 23:00

Måndag och på natten var det final för Kaddi Sagnia men jag orkade inte vara uppe och Stensils skulle visst vara vass i sprintkanot, eller hur man säger. Fast kroppen sade sov så det gjorde jag. På morgonen så kändes det som om kroppen gjort rätt val. 

Idag kom Rosie och Thomas på fika och sen åkte jag och Ullis till trädgårdshandeln och där kom tipset om att planera sina trädgård som man planerar sitt kök. Fast vi vill ju å andra sidan inte lägga all vår tid på trädgården. Men vi kom hem med en rosbuske, en rysk kornell och någon snabbväxande sak som skulle ersätta vår klena klematis. Rosbusken hette Mary Rose men det var nära att vi kom hem med en Astrid Lindgren bara för namnet. Hur har man hjärta att döpa en rosbuske till Astrid Lindgren? Det är ju värsta säljknepet. :-) Fast laxrosa och utblommade blommor drog ned köpimpulsen. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards