Direktlänk till inlägg 22 augusti 2021

Kafferep med tävlingsinslag

Av Niclas Bernhardsson - 22 augusti 2021 23:00

Så var det då helg och vi skall inte gå händelserna i förväg uan jag börjar på lördagen. 

Ullis och jag vaknar tidigt och nu skall vi få till allting med fika och bra och mysiga sittplatser. Vi jobbar på hårt men var är barnen? Kan inte de hjälpa till? tänker vi. Vi försöker att få upp dem men de är trötta och vi kan ju inte utgå ifrån att de kan hjälpa hela tiden. Men nu låg vi lite efter och skulle verkligen behöva lite hjälp. De kom upp sedan och hämtade fruktfatet på ICA-Trossen, skönt!

Snart är klockan 10 och då kan de första gästerna komma. Varför så tidigt, hade Ullis frågat, och det frågade jag mig också nu. När jag ser en bekant utanför, som spelar golf, så ropar jag in honom för att testa på golfchipparna lite. Jag hade ju klarat av sju stycken på det tredje, eller fjärde försöket och nu fick en riktig golfaren prova. Han satte de första bollarna i häcken och jag inser snabbt flera saker. Ett! Jag är bättre än jag förstår i flera av de här grenarna. Två! Jag behöver förstärka med ett skydd och jag går och fixar det när han gått iväg. 

Sen är det full fart med gäster och det är mycket lek. PF imponerade väldeliga med att först ha stora problem med att ens få ett endaste poäng på slackline men sedan jobbade han på och slog min bästa tid på slacklinen. Dock med väldigt många fler försök men känner jag mig rätt, tänkte jag, så kommer jag att se till att bräcka det sen... Men nu var det min tid på max tre försök som gällde. :-) 

Sen ropar Millan att hon klarade av fem konflip och det imponerade då hon först kämpade med ett få ett poäng. Men hon hade hela tiden samma känsla så när hon väl fick till det så gick det riktigt bra. Det var överlag härliga insatser och sen hade jag förstås lite frågor om både fika och om mig. :-)

Vi får väl se om ni klarar av dem, jag skriver svaren imorgon som kommentar.

Längre ned fortsätter söndagen.


  1. Hur många Ironman har Niclas gjort? a) Inga b) 1 st c) 3 st d) 7 st e) 13 st
  2. Vad kommer ordet fika ifrån? a) från fikonblomman b) från slangordet kaffi c) lek med ordet Afrika d) från en Astrid Lindgren-roman
  3. Hur många klassiker har Niclas gjort? a) Inga b) 2 st c) 5 st d) 10 st e) 12 st
  4. När kom kaffet först till Sverige) a) 1320-talet b) 1550-talet c) 1685 d) 1882 e) 1910
  5. När startades Enklaresport?              a) 1995 b) 2001 c) 2006 d) 2012 e) 2015
  6. Vad användes kaffe först som? a) bakning b) läkemedel c) pausdryck d) vapen e) lim
  7. Var är Niclas uppväxt?            a) Vagnhärad b) Trosa c) Uppsala d) Torshälla e) Gnesta
  8. När blev kaffe populärt som dryck i Sverige? a) 1600-talet b) 1800-talet c) 1950-talet d) 1975
  9. Vad kallas kaffet? a) den svarta sörjan b) den djupa sanningen c) det svarta guldet  d) kärlekens dryck e) den magiska drycken
  10. Vilken är Niclas sämsta gren i triathlon? a) simning b) cykling c) löpning
  11. Vad var Niclas första bil? a) Volvo 245 b) Opel Kadett c) Volvo 142 d) Volkswagen Bubbla

Söndag och nu var det betydligt mer avspänt då vi kände att vi varit med förr, så att säga. Vi tänkte väl att det var lika lugnt som igår men nu kom det en gäst redan strax över 10  och vi körde igång direkt med fika och tävlingar. Sen avlöste gästerna varandra och det blev lika roligt och intensivt som igår. 

Det var helt klart en kamp om vilka som skulle vara bland de tre bästa men när sedan Twin-Tommy dök upp så gjorde han processen kort med de övriga deltagarna. Han krossade i balans och fick fullpoängare i allt förutom golfjonglering, golfchippning och slackline. På andra plats, med hjälp av utslagsfrågorna, kom Mike och på tredje plats kom PF, som uppvisade en härlig tävlingsinstinkt. På fjärde plats, och det måste nämnas, kom Tanja som endast var en golfchip ifrån att gå ända fram till andraplatsen då hon hade bäst på utslagsfrågorna. 

Priser kommer då Hjärt-Lungfonden tyckte det här var en rolig idé och ville stötta och vara med. 

På kvällen så kommer Ullis och jag på att vi inte ätit någon riktig mat utan det har bara blivit kakor och bullar hela dagen. Nä, nu får det bli andra bullar, tänkte jag. Vi avslutade kvällen med lite mat vid Stensund och bara njöt av dagen. :-)

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards