Alla inlägg den 24 augusti 2021

Av Niclas Bernhardsson - 24 augusti 2021 23:00

Tisdag och på skolan var det full fart men jag känner i kroppen att det är en sämre dag och att jag riskerar att bli riktigt låg. Typ att jag kan bryta ihop lättare men jag kämpar på. Blir irriterad över småsaker men när jag kommer hem så står Ullis i husvagnen och skiner som en sol. Hon försöker få mig att släppa den jobbiga känslan och det lättar men inte helt. Det är nog omöjligt att få bort det för fort. Men vi har en mysig fika i vagnen och det piggar upp.

Sen går klockan och det blir lite enklare mat och sen ned till banan. Vi plockar upp Tanja på vägen men väl framme så är det inga som skall springa den lättare gruppen och vi börjar leka lite med några tennisbollar som jag har i väskan. Snart är vi igång med en massa olika övningar som borde passa mig men idag vann nog alla utom jag. Men så länge man har roligt och gör sitt bästa är det gott nog. :-)

När huvudgruppe kommer så springer Ullis och Tanja hemåt och jag försöker jogga med gruppen. Men det är tungt, för mig, och när jag inte ens kommit två varv får jag ge upp, det går inte alls idag.

Jag coachar lite och det är sjukt imponerande och inspirerande men det infinner sig ofta någon slags ambivalens då man vet att man själv, inte för så länge sedan, varit bra. Nu går det knappt alls men jag är ju under utred och det lär bli fler behandlingar. 
jag hann prata lite med Lena men sen åkte jag hemåt.

På kvällen var jag med i bägge Primetime-tävlingarna och den sista var som klippt och skuren för mig - ämnet Idrott och Hälsa. På sista frågan så kommer åteigen, för mig, en lätt fråga och någonstans tvekar jag men klickar sedan i svaret 110 meter häck, på den gren som inte återfinns i 10-kamp. Tyvärr så blandar jag ihop damerna och herrarnas kamper så jag ser först 200 meter, men det ingår ju i damernas 7-kamp och 1500 meter ingår ju som avslutande gren, på herrarnas.

Ah, tankevurpa och så irriterande. Det blev ju endast småpengar men jag gillar ju att tävla så det var surt. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards