Alla inlägg den 31 augusti 2021

Av Niclas Bernhardsson - 31 augusti 2021 23:00

Tisdag och Ullis och jag fick ställa in träningen då vi hittat ett kombinerat kyl-och frysskåp, i Länna. Var ligger det, tänkte man. Men gatan lurade mig och jag fick ändå för mig att det var någonstans i Kungens kurva. Ullis bokade släp i alla fall. 

På mailen fick jag en påminnelse om en faktura och det sög. Den trodde jag var betald men uppenbarligen inte. Tim var dock hemma och han verkade ha tid att kolla över Enklaresport lite. 

På skolan så var det fortsatt mycket jobb med att springa med kulor och måttband men det är roligt att visa och se hur eleverna idrottar. 

Efter jobbet så var det direkt mot Ullis jobb för att hämta släpet och vad ser man. Ett däck som är i princip tomt på luft. Bara att hoppas att det inte är pyspunktering. Det går att åka med och jag fyller i luft direkt och hoppas att det fungerar. Jag hämtar Ullis och snart är vi på väg och Siri får jobba lite med instruktionerna. Fortfarande så har jag inte direkt kollat vart vi skall åka och jag tror fortsatt på Kungens kurva men ju närmare vi kommer ju mer förstår jag att det inte riktigt är där. Vilket tiden visar också. 

Väl på plats, och det var en bra bit mot Huddinge, så ser vi skåpet och det var ju inte i det skick vi hoppats, och trott på. En buckla på sidan, stod det, och enligt instruktionerna skulle det inte vara på fronten och då vi ändå skulle ha det i ett skåp så gjorde det ingenting. Sen hittade vi flera fel och det är ju för jäkligt då det var på Elgiganten och det skulle bara vara ett återskick på grund av att kunden sett en buckla. Nu var det någon felaktig färgnyans, på ett ställe och skrapad färg. Trots bra rabatt från säljaren så ville vi inte ha skåpet och vi fick åka den långa vägen hem och det var surt. Däremot så lyckades jag peppa Ullis att anmäla sig till Kalmar Ironman så nu blir det Ironman som support för mig och det blir spännande! :-) Så vi får se resan som något bra ändå och vi försökte även peppa Ullis kompis att också anmäla sig och när vi kom hem så visade det sig att även hon anmält sig så det blir roligt. Så nu blir det männen som får supporta! :-)

På kvällen så spelade Tim och jag Primetime och på sista frågan, som vi inte kunde så fick Tim rätt och jag fel. Kul spel men lite vanebildande och pengarna, man vinner, är ju inte av det stora slaget. Tim kunde dock "håva in" hela sju kronor. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards