Alla inlägg under augusti 2021

Av Niclas Bernhardsson - 6 augusti 2021 23:00

Fredag morgon och efter en god frukost var vi igång igen. Idag var det visst varmt och efter ett tag så åkte vi ut till golfbanan. Ullis skulle slå lite slag på rangen med Anette och Peter hade redan dragit iväg för att vara med på någon tävling. Själv skulle jag gå en runda med Emil. Han var visst inställd på kortbanan men jag ville gå den vanliga 9-hålsbanan. Tyvärr glömde jag kepsen och var nog lite i obalans från början. Efter en lite konstig start så var vi igång men idag fungerade inte slagen alls utan det var mos i huvudet och värre skulle det bli av hettan. På slutet så kändes det som hjärnan kokade och jag fick hålla handen över huvudet. Jag sköjde med vatten men sen fick jag springa in i skuggan. Dum som man är så ville man gå klart rundan. Samtidigt så var fotbollsfinalen i full gång och man var superintresserad av hur det gick. Väl hemma så blev det en iskall dusch och det var sjukt skönt. Sen full fokus på finalen och vad nesligt. Defensiven, som föranledde straffen, var under all kritik men också väldigt oturlig. Och sen straffdramat. Ingen skall ju straffas för den. Vi borde dock ha stängt matchen tidigare. 

Efter ett tag så tackade vi för en underbar vistelse och satte oss i bilen. 

Vi stannade och åt på vägen och det blev på Brödernas, strax norr om Stockholm. Helt okej. 

Väl hemma så var det skönt att träffa barnen och det blev en mysig hemmakväll - me like!

Av Niclas Bernhardsson - 5 augusti 2021 23:00

Torsdag morgon och jag och Ullis startade med en lång morgonpromenad. På vägen hem så ser vi en hitta ut-kontroll och då startade vi den appen och letade lite efter en kontroll men den fanns banne mig inte. Eller så letade vi lite väl dåligt för det var väldigt bevuxet just där och jag hade inte den minsta lust att gå i det det höga gräset och till råga på allt så hade det regnat under natten. 

Väl tillbaka så hoppade vi in i duschen och eventuella fästingar sköljdes ned i avloppet.

Sen hade vi ett spännade besök och det blev lite djupa och lite annorlunda samtal. Intressant och man fick lite att fundera på.

Nu ville vi träna också också och varför inte vid det fina spåret vid Trebo. Sagt och gjort. Men vi packade även ned några klubbor och svingade lite vid rangen. Där kom några bekanta och det var trevligt att träffa dem. Sen bytte vi om och drog iväg på en runda. Lite segt i början men det brukar det ju vara för mig. Sen släppte det efterhand och när Ullis sade att vi sprungt typ sex kilometer blev jag förvånad. Det var överaskande men kul. Vi avslutade med lite god mat och sen blev det mycket skratt på kvällen. Typ som en fest och givetvis blev det plump igen men denna gången var det jag som gick vinnande ur striden men det var jämnt så det förslog. 

Av Niclas Bernhardsson - 4 augusti 2021 23:00

Ondag och idag startade vi dagen med att åka till strandet då Peter ville prova att stå på SUP-brädan och Ullis skulle förstås passa på att simma. Peter hade ju själv köpt en våtdräkt så den packades också ned. 

Väl på stranden så blåste jag upp brädan och efter lite instruktioner så var Peter upp på brädan och det fanns ingen tillstymmelse till att han skulle ramla. Jag tipsade om hur han kunde stå för att få mer kraft. Efter någon kvart var han tillbaka och visst kände han av att man spände sig lite och konstigt vore det väl annars. Men riktigt grymt och snart var jag ute och åkte. Men vad sjutton, tänkte jag. Har det blivit mer vågor nu eller var han så bra? Det var nog det sistnämnda och han imponerade. Sen var det dags för Peter och Ullis att simma och Peter drog iväg med en jäkla fart och sen var det nästan stopp. Det var som han sprängde sig och jag gav lite tips om andningen men det finns helt klart potential och när han får till det så kommer det att gå riktigt fort och länge. För att bli bra så måste man göra det misslyckade försöken och det kan snarast ses som på-vägen-försök. Ullis och jag fortsatte ett tag till och vände vid en ö en bit ut. Tror det var Hedåsbadet, eller något liknande. Tyvärr var det en del alger just idag så man ville inte gå i från stranden utan det blev från bryggan. 

Sen var det golf och det blev jag, Peter och Ullis. Ullis ville testa att slå lite och idag blev det från vänster. Själv började jag riktigt bra och jag var nästan uppe på green på andra slaget och jag fick en bra start. Även andra hålet gick bra och på tredje hålet så klarade jag två poäng trots att jag var i vattnet. Precis när vi skulle slå ut på fjärde hålet så säger Peter att jag sjukt bra och då rasar jag och får stryka det hålet efter två utslag out of bounce. Så typiskt och jag tål visst inte beröm! :-) Men jag reser mig och får 20 poäng på nio hål och jag är riktigt nöjd. Så kul att köra med Ullis också!

Vi avslutade med roligt kortspel och Peter vann återigen Plumpen och blev kaxigare än vanligt. Nästan så mycket så jag var nästan på gång att påminna honom om golfen men jag hejdade mig i sista stund. Återigen en trevlig dag och vi hade bra och djupa samtal och imorgon skulle vi få lite besök. 

Av Niclas Bernhardsson - 3 augusti 2021 19:30

Tisdag morgon och det var tur att jag fick en påminnelse att jag hade en tid till sjukgymnasten för det hade jag nog annars glömt bort. Så först var det en tur dit och det gjorde ondare än någonsin men jag tvingade mig att stå ut. Men nog sjutton ger det effekt! 

Sen drog vi en stund till Lina och jag hann med en biljardmatch mot Viktor men först fick jag väcka honom. :-) Tyvärr slutade matchen med att någon slog i åttan och jag kommer ärligt talat inte ihåg vem det var men det går ju att fråga.

Efter det var det lite kaffe innan jag kände att jag var tvungen att bege mig hemåt så jag kunde packa det sista innan avfärd då vi skulle åka till Sandviken. Ullis skulle springa hem från Trosa så det blev lite träning för henne. 

Snart var vi då iväg och Ullis passade på att gå en online-kurs inom golf då hon blivit lite sugen och det vore ju underbart att gå rundor med henne. Jag har sagt hur jäkla kul det är och kanske tycker hon också att golfbanor kan vara väldigt vackra. Vad vet jag. Det liksom bara suger i magen då man ser en snygg och välplanerad bana. Det var kul att höra kursen för de har ju gjort om en del teori de sista åren och gjort det lite smartare. Själva handikappsystemet är också annorlunda och jag hade väldigt dålig koll på var jag själv låg. Var det runt 26 till 30 kanske? Jag spelar ju knappt. För att vara fadder så skulle man i alla fall vara under 36 och det hade jag för mig att jag var. 

Till slut var vi uppe och det är alltid så trevligt att träffa Peter och Anette! Det blev lite provsvingar och jag tyckte Ullis kändes mer vänster än höger och det blev lite diskussion om det men Ullis fick förstås själv känna efter men det var visst 50-50. Sen blev det kortspel och det var en bra första kväll. 

Av Niclas Bernhardsson - 2 augusti 2021 23:00

Måndag och på natten var det final för Kaddi Sagnia men jag orkade inte vara uppe och Stensils skulle visst vara vass i sprintkanot, eller hur man säger. Fast kroppen sade sov så det gjorde jag. På morgonen så kändes det som om kroppen gjort rätt val. 

Idag kom Rosie och Thomas på fika och sen åkte jag och Ullis till trädgårdshandeln och där kom tipset om att planera sina trädgård som man planerar sitt kök. Fast vi vill ju å andra sidan inte lägga all vår tid på trädgården. Men vi kom hem med en rosbuske, en rysk kornell och någon snabbväxande sak som skulle ersätta vår klena klematis. Rosbusken hette Mary Rose men det var nära att vi kom hem med en Astrid Lindgren bara för namnet. Hur har man hjärta att döpa en rosbuske till Astrid Lindgren? Det är ju värsta säljknepet. :-) Fast laxrosa och utblommade blommor drog ned köpimpulsen. 


Av Niclas Bernhardsson - 1 augusti 2021 23:00

Söndag och Ullis och jag började med en frukost i paviljongen och sedan plockade vi lite ogräs. Under morgonen så hade en duktig tjej vunnit OS-silver och fastän man visste resultatet var det ändå spännande att titta på och Ullis och jag tittade även på det tillsammans sen. Grymt gjort! Sen drog Ullis iväg och sprang med Tanja och jag fortsatte med ogräset ett tag och pausade lite mitt i. Sen gick jag ut igen och fortsatte och när Ullis kom tillbaka så höll jag fortfarande på. 

Jag bloggade lite om gårdagen och nu, när Ullis börjat bloggat igen, så är det mycket enklare att hålla koll.

Ullis och jag började fundera på hur vi skulle få till det i trädgården och vi åkte ned till den lokala trädgårdshandeln och det är ju inte svårt att bränna pengar. Men kul! Det blev en fin ros och sen även ytterligare en rysk kornell och ett nytt försök att få en klätterväxt att trivas på vår spalje. Vi fick höra att vi borde haft mer tålamod med den förra fast den hade nog verkligen dött. 

Efter det så drog vi till Emils Café, i Trosa. Det var rätt mycket folk och jag ser att det är fullt på parkeringen och står därför och väntar. Jag inväntar att en bil lämnar och efter den åker jag in men samtidigt så kommer den en bil bakifrån som givetvis skall åka in. Den är en mamma som kommer med sin dotter och hon hade en väldigt tur för samtidigt åker en till bil iväg. Vi ställer oss i kön och snart så inser jag att man skall hämta kölapp och säger till de bakom mig. Vi hinner knappt andas förrän mamman har paxat ett bord och jag blir lite lätt irriterad och tänker "minsann" inte göra detsamma. Men hon är inte ensam om att göra det så hälften av borden är upptagna av de som köar. Så de som inte har paxat bord kommer sedan att bli utan. Sådant kan få mig att bli irriterad och jag känner att pulsen ökar... :-) Snart är det vår tur och jag har lyckats lugna ned mig men när jag vänder om för att hitta bord så är ju alla upptagna men vi hittar snart en lösning, tillsammans med några andra som vill hjälpa. 

Fikat är dock underbart gott och vi pratar lite med Camilla innan som är den som har bakat. Hon är en gammal klasskamrat från både grund- och gymnasieskolan. Efter fikat så åker vi hemåt och på kvällen så bakar både jag och Ullis. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards