Alla inlägg den 2 september 2021

Av Niclas Bernhardsson - 2 september 2021 23:00

Felix hade fått fel på sin bil och behövde låna våran så jag gick upp tidigt och plockade fram min cykel. Jag var lite orolig för att den skulle ha slut på luft, i framgaffeln. Ja, ni läste rätt. Framgaffeln behöver luft och det är väl det sämsta med cykeln. Så snart är jag ute och jag slås av att det är lite kallt men orkar inte gå in och leta efter några handskar. Jag går bort mot OKQ8 för jag tror inte jag får på något annat munstycke än det de har. Lite krångligt är det och hur mycket luft skall i? Det slutar med att jag får trycka på den knapp som visar att man har punktering och det bara smäller till så är det knallhårt. Oops! Jag får göra samma sak med andra och förstås släppa ut lite efteråt. Det är ju inte så mycket luft som skall i. 

Iväg och vad kallt det är. jag får gnugga händerna lite. 

Väl framme så märker jag att jag har mycket tid på mig och jag hinner återigen kolla in schemabrytande aktiviteter och det är foto på morgonen och dessutom med min klass. Men då! Det borde jag kommit ihåg men de kläder jag har på mig får funka. För första gången så känner jag mig liten då jag får en lång kille precis bredvid mig. Jäklars! ;-)

Jag skämtar förstås för det är inget som jag bekymrar mig över och jag är också precis medellång. 

Sen är det lektioner och under sista lektionen så kommer det ett brandlarm och eftersom min klass är ute så ställer vi förstås upp. Hade vi varit i idrottssalen så hade vi nog inte ens hört larmet. Jag visste att det skulle komma en brandövning. Vi är snabbt på plats och jag rapporterar. Dock så kom vi från andra hållet och jag ställde därför upp min klass på andra sidan och det var en bra övning och vi fick se hur det fungerade om det hade varit på riktigt. På slutet så inser jag att vi inte kommer att hinna köra alla övningar och jag får styra om lite. 

Jag instruerar att de skall ta in allt men väl på plats så märker jag att det fattas ett klot och jag får ta det senare för nu måste jag rusa till en annan klass. De skall fotas under min lektion och jag är bara med och håller ordning. 

Efter det så går jag bort mot idrottsplanen, för att hämta klotet. Jag ser att några mindre barn är där borta och leker med det men de stöter kulan, som den ju heter, och jag tycker bara det är roligt och vill inte skrämma dem. Vi pratar lite och jag får visa hur man gör. De blir så imponerade och jag skrattar för mig själv att jag får passa på mig att suga åt mig av det då jag förut istället blivit nedslagen över att börjat få stryk av eleverna. Jag förklarar hur de skall göra men efter fem minuter måste jag röra mig. Nu kommer nog deras lärare få höra att kulan minsann skall ligga en bit ut över fingrarna. ;-) Det sade "den idrottsläraren!" :-D Till kollegans försvar så kanske hen ville vara försiktig med de yngra eleverna. 

Sen kommer ett sms och det står att jag är antagen som reserv till en viktig kurs. Jag har hela tiden sagt att det heter VKU men det är UVK-kurs och står för Utbildningens villkor och samhälleliga funktion. Det är riktigt roligt och måste tacka ja direkt då kursen redan är igång. Det gör jag förstås och nu är det dags att hoppa upp på cykeln. 

Det tar emot och jag tror först att jag kommer att få medvind men icke sa Nicke. Det var en synvilla och jag fick istället kraftig sidvind och inte det minsta i ryggen. Så ingen extra skjuts.

Rätt trött och mör är jag framme men jag är glad för kursen och kopplar direkt upp mig. Där verkar det istället vara så att man måste vara med på föreläsningar och det på tider som jag jobbar på. Hmm, det verkar skita sig direkt... 

Jag mailar och frågar om det verkligen är så. Nu är det bara att hoppas på bra svar.

Ullis och jag avslutar med att se på kändisarna som seglar över Atlanten, riktigt kul. Eller... ganska kul, skall man nog skriva. Det är ju lite amerikaniserat med många cliff hangers. Sådant är jag lite allergiskt mot eller vill vara i alla fall. Människan är ju som den är och man dras lätt med. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards