Alla inlägg den 21 september 2021

Av Niclas Bernhardsson - 21 september 2021 07:00

Tisdag och idag skulle jag alltså upp till Stockholm och träffa läkaren. 

Jag kom iväg lite sent och det berodde mest på att jag tänkte blogga ikapp men jag skrev så himla mycket igår så jag fick stanna upp och göra om lite. Sen iväg och jag ser att jag kommer komma precis när fotografen skall komma. Min vikarie skulle visst dyka upp direkt på morgonen. 

När jag kommer fram så ser jag en rätt ung tjej men inte så ung så att det borde vara en elev. Jag ropar och hon säger mitt namn och det är alltså hon som skall göra reportaget. Hon har ingen vanlig kamera så nu har visst alla gått över till mobiler. Vi bestämmer att vi går till löparbanan och tar några kort. Jag ställer upp och försöker se lite cool ut men det är tveksamt om det lyckas. Med och utan keps så hon får lite att välja på. 

Hursomhelst så går jag sedan lite personalrummet och ser en ung kille jag inte känner igen. Det är min vikarie och nu börjar det bli lite bråttom men till första lektionen behöver jag inte förbereda mig. Det handlar mycket om det mentala och uppgifterna finns redan klara. Sen ger jag vikarien min nyckel då han kommer in överallt med den. 

Jag åker och hämtar upp Ullis och sen är vi iväg. Det går fort och vi är där i god tid men det finns ju inga platser! :-0

Vi åker runt i över en kvart och sen får vi ställa oss där man inte får och hoppas på det bästa. 

In och checkar in och sen går det rätt fort. Ullis får följa med in och vi förklarar läget och han tycker att man skall prova med en hjärtmedicin först för att sedan besluta hur man gör sedan. Med tanke på att medicinen kan avgöra om hur mycket extraslagen påverkar så tycker jag att det låter vettigt och jag bara längtar efter att må bra nu. Det är också rätt riskabelt att gå in i vänstra kammaren och det undviker man om det inte är nödvändigt så det är smart att börja så här. Han skall ta EKG men maskinen fungerar inte helt perfekt och det är surt och gör ont att dra bort typ allt hår på bröstet i onödan. :-0 

Sen tar en sjuksyrra ett nytt EKG och nya lappar... De satt dock inte lika hårt. 

Vi tar en kaffe och en bulle på Vete Katten och sen rullar vi hemåt. Dock inte alltför fattiga då parkeringsvakten inte hunnit till vår bil. 

Väl tillbaka så tackar jag vikarien och det har gått bra. En sista lektion och sen ett riktigt givande möte. 

Jag ser att Ullis springer på banan utanför och när jag kommer ut så står hon och väntar med bilen. 

Hem och vi fixar mat och sen ned till löparbanan igen. Johanna och Maya kommer och det blir inga mer idag på nybörjarträningen men det blir ju en bra start för dem. Sen kommer huvudgruppen och vi pratar lite med Sara innan vi beger oss. 

Lite te framför teven och nu har vi börjat titta på "Det som göms i snö". Den verkar sådär. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards