Direktlänk till inlägg 22 december 2021

Operationen men vart skulle jag

Av Niclas Bernhardsson - 22 december 2021 23:00

Onsdag morgon och jag hade börjat fastat vid midnatt men tanken var att jag skulle dricka lite kaffe runt 8-tiden, på morgonen. Ullis var visst upp och cyklade för det var tomt i sängen och ute i hallen hör jag ett spinnande ljud från källaren. Jag fixar lite kaffe och bloggar lite snabbt om gårdagen. Det tar alltid lite tid så runt 08.20 tar jag mig då lite kaffe och börjar läsa på lite om operationen. Nu ser jag att man inte skulle ha i mjölk så jag avbryter kaffedrickandet ganska snabbt och det blir minimalt med mjölk. Ullis är nu klar och hon tar mitt resterande kaffe och jag tar lite svart kaffe och sen får det vara bra. 

Ganska precis 09.30 så rullar vi iväg och typ steriliserad sitter jag i bilen uppåt och jag är lite smånervös och på vägen upp börjar jag att tänka på hjärtat och när mobilen ringer från sjukhuset så snurrar jag ihop det lite. De undrar om vi är på väg och kanske kan komma in tidigare och absolut säger jag och försöker beräkna tiden men tänker på hjärtsjukhuset. Ullis säger att vi nog är tidigare och då kommer jag på att vi ju skall till Liljeholmen och inte Solna. 

In i parkeringshuset och där inne står några poliser och plockar bilar men vi slipper visst. 

Snart pussar jag Ullis adjö och jag tar hissen upp och sen går det rätt snabbt. 

Jag ligger sjukt obekvämt i en säng och trots att alla frågat om jag duschat, fastat och inte har några smycken så sitter vigselringen som gjuten på fingret. Den har ju trots allt suttit på fingret i 30 år. Iaf om nio dagar. Så när läkaren kommer in och berättar det sista så tar jag förstås upp det om ringen och han lägger den på stolen med mina övriga värdesaker. 

En kvinnlig assistent vägrar dock att ta hand om vigselringen så jag får gå och låsa in ring och mitt armbandsur. Jag tyckte det kunde vara kul att få på sig klockan rätt omgående efter uppvaket för att se hur pulsen betedde sig. Nåja... 

Jag passade på att försöka pinka lite till men det går ju knappt då man fastat. 

Sen in och nu väntar de på mig. De spänner fast mig för operationen sker sittandes (!) och sen går det rätt fort.

Rätt som det är så känner jag att jag drömmer livliga drömmar och jag håller förstås på att vakna. Som vanligt så önskar man att man kom ihåg drömmarna då man vaknar men det var bara fading away.... Nåja! 

Jag vaknar och jag känner mig som i ett lyckorus. Allt känns toppen och som jag kommer ihåg hur det var tidigare vid uppvaknande. Jag hade skrytit om att jag aldrig mådde dåligt men när värsta ruset började försvinna så känner jag att det är något som inte står rätt till. Innen sjuksyrra i närheten och nu började jag bli orolig och började teckna saker till tre personer som satt i bevakningsområdet. Det var som en liten byggnad mitt i och de hade förstås i uppgift att övervaka. Jag får en att komma och han, eller hon, springer och hämtar en spypåse och jäklar vad det forsade! Efter några minuter så känns det relativt bra men det går sedan tillbaka lite grand och jag mår liksom inte helt bra någon gång. Men jag ville ju hemåt också och så fort de ser att man inte skall svimma eller liknande så får man pysa iväg. Jag måste först upp och gå lite grand och jag är sjukt matt. När jag ger klartecken så tar de ut infarten och jag får gå och byta om. Det går inte direkt fort och mattheten är slående. Jisses! 

Läkaren hade sagt att det var en "klockren frozen shoulder" och allt hade gått jättebra. Jag kunde direkt röra axeln hur bra som helt man han varnade mig att det kommer dra ihop sig och jag fick inte gå och tycka synd om mig och hålla axeln still. Det kommer att göra riktigt ont men det gör ingenting, sade han. 

Jag byter om och snart kommer Ullis upp och jag känner en enorm trygghet att hålla i henne för jag är yrslig och matt. 

Snart är vi på väg och som tur var så tog jag med mig en spypåse för när vi närmar oss Skärholmen går det fort. Återigen så kommer det hur mycket som helst och jag tyckte mest synd om Ullis. Vi hittar en parkering och det står poliser en bit ifrån men vi slipper dem. De undrade säkert vad vi gjorde. Ullis, den stackaren, fick gå och slänga påse och papper och snart rullade vi igen. 

Väl hemma så fick jag i mig kräm och soppor och så gjorde jag ett felbeslut, igen. Godis vore ju gott, tänkte jag. Det tyckte dock inte magen och snart satt jag på toaletten och kräktes. Så här smal har jag inte känt mig på flera år. 

Felix, jag och Ullis avslutade med att hyra en film men det tar inte lång tid förrän jag kommer ihåg att jag redan sett filmen och det är the Others, med Nicole Kidman. Jag kom ihåg typ allt men som tur var jag kom jag inte riktigt ihåg slutet. 

Nu väntar lite rehabilitering och NO candy...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards