Direktlänk till inlägg 31 december 2021

Grattis

Av Niclas Bernhardsson - 31 december 2021 23:45

Vaknade upp och var halvt förstörd. Jag hade sovit riktigt dåligt och var uppe flera gånger i natt. Allt berodde på att jag inte kände att jag hade full koll inför Nyårsjoggen och Ullis förstod inte varför jag var så orolig. Du kan ju det här, sade hon. Men nu kände jag att jag inte ens hunnit tänka igenom allt ordentligt och det var säkerligen något som vi hade missat. Nåja, det fick bli så som det blev. Som vanligt så kommer vi iväg sent för vi kom förstås på saker i sista stund. 

Väl på plats så är det redan några stycken där och jag låser upp och tar fram vår klubbflagga och slänger upp. Snart så är det dags och jag hinner hälsa alla välkomna och ger dem lite korta instruktioner. Sen ser vi att vi behöver någon duk och jag åker till Trossen och efter lite letande så hittar vi en duk men det var lite oroligt då inte ens personalen hittade först. 

Sen fort tillbaka och vi fixade till dukningen riktigt bra och lagom med priser. 

När det började närma sig så kom Trossen-Uno och vi hade ett trevligt samtal och allt var klart för löparna att komma och rätt som det var så kom ett stort gäng inspringandes. Helt perfekt och jag höll ett kort tal och vi skålade in det nya löparåret och ut med det gamla. Med några inflikningar om lopp med reservation att jag missat både ett och två lopp då jag inte hade hunnit kollat igenom det. Jag passade på att nämna Ullis som alltid gör minst lika mycket som jag men som sällan får lika mycket cred och det blev ett slags hedersomnämnande för det är ju trist att hon skall komma i skymundan. 

Det blev lite prat och välkomande av nya medlemmar och det känns klart som om klubben växer. Ullis och jag bestämde oss för att satsa mer på den s.k nybörjargruppen men jag påtalade att man inte behövde vara nybörjare för den gruppen utan det är lite lugnare och lite mindre intensitetet i den och man kan gott och väl gå emellan lite om man vill. Den är dock perfekt om man är typ nybörjare för alla är välkomna. 

Sen städade vi undan och åkte och lämnade lite saker hos Flaken. 

Efter det var det full fart till Nyköping då vi skulle gå på bio med Ullis syskonbarn, Melissa och Cornelia. Vi körde på stort och de fick välja storlek på popcornen och tillsammans med en påse godis så blev det lite väl mycket men men...

Vi tittade på Bamse och vulkanön och det var kul tills sista kvarten då jag fick ett oroligt barn bakom mig som sparkade konstant i sätet. Melissa välte hela popcornförpackningen och så mycket popcorn har jag aldrig sett på ett golv. :-) Vi talade om att det inte gör någonting och Cornelia delade med sig av sin skål. 

Efter att Melissa blev hämtat och vi lämnat Cornelia så åkte vi hemåt och nu var vi lite trötta och vi skippade träningen. 

Tim och Felix ordnade maten och sen blev det en lugnt och skön kväll med god mat innan vi gick ut och skålade och kollade in fyrverkerierna. Det blev lite schack och sen lite tv-serie - nice! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards