Direktlänk till inlägg 3 januari 2022

Karantänscykling med OS-hjälte

Av Niclas Bernhardsson - 3 januari 2022 23:00

Måndag och nu är det ju bara en veckas ledighet kvar. Såvida inte coviden ställer till det. Vi har ju ena sonen isolerad på sitt rum och imorgon väntar ett mer ordentligt test utanför vårdcentralen, i Trosa. 

Jag passade på att testa nya borrmaskinen och borrade upp några hål för ett par krokar. Sen i med pluggen och det var visst lite väl mycket plats så jag fogade dit dem och så får jag vänta. Inga passande skruvar hade jag men Johanna kunde lösa det genom att vi swishade och hämtade utanför, schysst! Men det fick bli imorgon då hon inte jobbade idag. 

Sen skulle vi träna och vi körde en bana Ullis inte hade kört och efter några minuter så ser vi att Lisa Nordén kommer bakifrån och det var ju lite sporrande. Hon verkar köra ett träningsprogram men just nu körde hon rätt lugnt och varför inte hänga på henne. Så länge det gick alltså. Ullis var lite starkare idag så hon hade någon halvminuts försprång och när Lisa kommer så trycker jag till och joinar henne. Snart är vi ikapp Ullis och vi kör lite med Lisa. Det låter kanske lite fjantigt men det sporrade absolut. Hon verkar köra återhämtning så vi kör runt en halvtimme med henne och sen viker hon av. Då gick också farten ned för trots att det var återhämtningsfart för henne så var det inte det för mig. 

Det blir totalt en timme och tjugo minuter och jag är helt slut efteråt då vi avslutade med en rejäl stigning och Ullis tryckte förstås på slutet. Vi passade på att få lite extra kilometer och rullade nedför berget sen.

Precis när jag är klar och skall in i duschen så ringer vårdcentralen upp och det hade jag helt glömt bort. Jag ville ju ha hjälp med att ta bort stygnen och hur skulle det bli nu då vi satt i karantän. Hon berättade att om det såg bra ut så gjorde det inget om det satt några extra dagar men det kunde ju bli rätt många dagar. Hon berättade att vi ju även kunde ta bort det själv om vi hade sterila grejer. Ullis var inte lika taggad som jag och när hon var i duschen så hade jag spritat en liten smal sax och försökte själv. Jag nådde dock inte själva trådarna med min lediga hand för de skulle man dra i för att komma under med saxen. Jag ropade på Tim och snart hade vi fått under saxen och snart var de av. Tim fick dra bort den bit som satt kvar då jag är stel som en pinne och inte nådde dit. Grymt, Tim! :-)

Sen pratar vi med svärmor på telefon och då vi pratar om att vi köpt ny soffa så frågar hon om vi inte köpt ny teve också och Ullis och jag tittar på varandra. Det höll vi ju på att göra men var lite inne på att vänta tills soffan kommit. Det gjorde mig så sugen så snart hade jag klickat hem en riktigt fin en! :-D

Kvällen avslutades framför teven med te och vi tittade på Lyckoviken. Inte riktigt i samma klass som den Tunna blå linjen men funkar absolut. Martin Stenmarck är fortfarande behållningen. Jag har faktiskt haft en jäkla lång mailkonversation med honom då han skulle köpa skates men han dök inte upp till vår träff då han fick förhinder och sen var vi inte riktigt överrens om betalningen. :-) Men ångar du dig, Martin, så kan vi nog lösa det. :-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards