Direktlänk till inlägg 4 januari 2022

Test

Av Niclas Bernhardsson - 4 januari 2022 23:00

Tisdag och idag var det covid-test för familjen. Felix tog egen bil förstås. Men först skulle jag hämta lite skruvar utanför Woodys och Johanna var snäll och sprang ut med dem. Vi betalade och tackade så mycket. Riktigt snällt! 

Sen mot Trosa och ställa sig i kön. Jag, som har bicuspid aortaklaff klarar verkligen inte av att ha något i halsen och jag höll hela tiden på att kräkas. Efter någon minut, med en jäkla massa tårar, så hade jag väl rört runt topsen i typ fem sekunder och sen skall det vidare till näsan som förstås nu är jättesnorig efter problemet med halsen... :-0

Helt färdig så lämnar vi då Trosa och åker hem igen. 

Sen blir vi lite sugna på att gå en sväng och åker ut mot Stensund och kollar så det inte är fullt med folk där men det verkar lugnt. Vi går vår vanliga runda och rätt som det var så ropar Ullis till lite och när jag snabbt tittar upp så åker hjärtat upp i halsgropen. Jag blir skiträtt och då är jag inte ens hundrädd men två stora kampsportshundar typ galloperar rakt emot oss och det är bara tio meter kvar och vid nästa sekund är de framme. De är hoppiga och glada men jag blev faktiskt lite tagen och sekunderna efter blir jag arg. Vi fortsätter gå och snart så ser vi ägarna och jag får ur mig något med att jag faktiskt blev rädd. 

Jag känner att det sitter kvar en del och helt klart så har jag inte samma motståndskraft längre mot saker och ting. Men det försvann och blev bättre efter någon halvtimme. 

Väl hemma så frågar Ullis om vi inte skall cykla och jag känner mig låg och hade bestämt mig för att stå över men min mun svarar direkt ja. Härligt! Jag blev nästan förvånad själv. 

Jag kör dock lite kortare och viker ned mig vid 26 minuter och Ullis fortsätter själv förstås. 

Sen fixade vi lite med bokföring, krokar och lite annat. Det blev lite "Efter fem", på teve också. 

Ja just det! Jag och grabbarna hade lite mailkonversation bakom Ullis rygg också för det är ju en person som fyller år imorgon! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards