Alla inlägg den 17 januari 2022

Av Niclas Bernhardsson - 17 januari 2022 23:00

Måndag och nu drog vi igång roliga basketlektioner i skolan. Bra drag och just basket har själv inte tillhört mina favoritsporter men för den skull behöver jag ju inte smitta mina elever med det. 

Vi hade bokat tid för besiktning så jag drog fort hem och började på att vaxa golvet en andra gång. Jag fick stressa lite och snart upptäcker jag att det verkligen är tight med tid och jag inser också att oljan inte räcker till. Skit! 

Jag sprintar ut i bilen och drar iväg. Väglaget är inte alls bra och det är läskigt att köra med all skrovlig is på vägen och dagen efter kunde man läsa att de visst hade misslyckats med halkbekämpningen. Jo tack! det märktes! :-)

Jag håller på att åka fel men jag kommer på att det är en annan besiktningen och får slå in en ny adress. Gps´n visar en konstig väg och jag får åka genom ett avstängt vägparti för att inte komma försent.

När jag åker hem så åker jag förbi Woodys och köper lite mer olja och fixar snabbt på det sista. 

VEfter maten bytte vi om för att gå på core-pass och nu var det länge sedan. Det märktes! Jag fick verkligen ta i och det var lite make or break på slutet. Hade jag haft hjärnan med mig så hade jag kanske inte gått all in. Det fick jag lida för i några dagar efteråt. 

Sen var det Idrottsgalan och vad säger man om Nils van der Poel? Det är ju lite skojigt att jag har sponsrat honom och han skickade även en hälsning till mina elever. Sen så kanske det inte blev helt perfekt då kompisarna skojade att han inte brydde sig om priset och så visade det ju sig vara efteråt. Just årets prestation är ju typ omöjligt att gradera men det påverkade säkert utfallet om Jerringpriset. Hopplandslaget var dock klart värdiga vinnare. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards