Direktlänk till inlägg 18 juni 2022

Målade klart

Av Niclas Bernhardsson - 18 juni 2022 23:00

Lördag och jag hade riktigt svårt att släppa ifrån mig boken och bestämde mig för att sträckläsa klart den. Det gick liksom inte att sluta så efter några timmar var jag klar med den och den har jag skrivit om i ett separat inlägg men den var grym. 

Sen kom jag igång med målandet och efter några timmar var jag klar med det också. Vi köpte ju en ny färg och jag hade liksom förträngt att hon som var färgexpert, på Woodys, hade rekommenderat oss att gå till konkurrenten då de inte hade samma tillverkare. Jag tänkte väl att hon var lite väl petig och snäll. När färgen dock hade torkat så förstod jag vad hon menade, det skiljde faktiskt en hel dem vi, Ullis och jag alltså, bestämde oss för att måla klart ena sidan med den nya färgen. Nu hade jag gått och målat hörnen med den gamla och när det kom på samma vägg blev det tydligt att det skiljde. 

Vi gick emellan med lite tomtarbete och jag hade börjat bli sugen på ett nytt äppelträd, eller kanske flera. Dock ville jag hjälpa Ullis att få klart på en slags blomlåda men det saknades klamrar till häftpistolen och jag letade och letade men jag kom fram till att de måste vara slut. Sen gick jag och in och kollade igen i rummet jag målat och nu såg det skitbra ut och jag ropade på Ullis. Hon ropade att hon redan sett det och det var ju härligt att det gick att ordna till fastän vi inte orkade åka till Trosa och fortsätta med samma tillverkare. :-)

Sen tog vi en tur till Stensund, efter att återigen ätit på La Piazza, och fixade med husvagnen. Det har stökat sig lite med förtältet och vi såg också att vi fått in lite myror och ville byta plats på vagnen. 

Det tog lite tid och klockan gick. 

Sen hade vi lyckats få ned på hela tältet och packat in det och bytt plats på vagnen. Vi flyttade den typ 15 meter och nu kom vi lite längre ifrån en dunge som jag tror är boven men det vet vi ju inte ännu. Jag öppnade ytterligare en myrdosa och ställde på bänken. Den skall visst locka till sig myror, som är i närheten, och på så sätt skall de ta med sig ett gick som på en vecka skall ha utrotat hela boet. Vi får väl se. Den gamla dosan var kanske just det, gammal. För antingen så var den alldeles för gammal eller så har myrorna i Trosa lite för fin smak och då duger inte vilken gelé som helst i myrdosorna... 

Till slut åkte vi hem och nu hoppas vi att platsen är lite bättre och att vi inte tar upp för mycket plats då vi ställde vagnen lite annorlunda. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 18 april 23:00

Torsdag och det blev återigen en annorlunda dag på jobbet men det finns alltid att göra och jag hann även plugga ikapp lite. Tror det var okej då det ändå gynnar min framtida skolgärning.  På kvällen så lade jag ut en ny sponsor och nu var det Tros...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards