Direktlänk till inlägg 20 juni 2022

Helvetisk backe

Av Niclas Bernhardsson - 20 juni 2022 23:00

Måndag och efter samtal med verkstaden, som just nu kollar på min stora motorcykel, så kom vi överens om att de även kan dra igång Felix gamla 125:a. Det är ju synd om den bara står och samlar damm. Så snart drog jag ut den ur garaget och givetvis började det att regna och det rejält så den fick stå utanför och vänta för det skulle bli tufft nog även utan regn. 

Jag passade på att fixa lite inne medan det lugnade sig. 

Sen blev det uppehåll och jag började med att stoppa in några motorcykelbatterier i ryggsäcken och puttade motorcykeln till OKQ8 för att trycka in lite luft i däcken. Annars skulle jag inte orka putta den till verkstaden och det var lite väl kort för att hålla på med släp. Lite småbökigt men när det var tillräckligt mycket nedför så satte jag mig på den och rullade ned. 

Sen kom då den stora backen och jag hade redan ställt in mig på några pauser och det slutade med hela fyra pauser. Riktigt tufft och fastän det inte regnade så var jag lika blöt på ryggen ändå. 

Väl framme och jag fick tag på killen som skall fixa hojarna, P, och efter lite snack så drog jag och passade på att försöka kolla in den nya padelhallen men det var låst och inga bilar. Lite konstigt. 

Väl framme så satte jag mig i soffan och fastnade framför teven och rätt som det var så hade jag somnat och försökte skaka liv i kroppen. 

Jag gick till affären och handlade lite och mitt i matlagningen så ringde kommunen upp då våran trädgårdshäck blivit förstörd efter ett arbete ute på gatan. Jag ville veta hur vi skulle gå vidare och göra min röst hörd. 

Sen fortsatt matlagning och när Ullis kom så åt vi och bara slappade med lite kaffe efter. 

Någon träning idag blev det inte och nu var det länge sedan. Fast idag fick jag slita ändå. 

Kvällen blev sedan lugn och vi planerade midsommar. 

Just ja! Vi tittade ju på en film och det var Lasse Hallströms En dag i livet. Den var bra men så här i efterhand så känns det verkligen som man hade sett den förut men det kan ju också vara så att minnena väljer att göra om det lite. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards