Alla inlägg den 9 juli 2022

Av Niclas Bernhardsson - 9 juli 2022 23:15

Lördag och idag var det dags att riva förtältet och få hem husvagnen. Jag tyckte det var lika bra att få hem husvagnen direkt så skulle det bli lättare med sista packningen. Dock så började vi med att rensa upp i trädgården.

Efter frukost och lite rensning så åkte jag och hyrde ett släp och fastnade bredvid en profil, mr Heinz. Jag stod bakom ryggen och sade något om att han hade så många järn i elden och undrade om han kom ihåg vilken av hans klubbar som jag och Ullis varit med i och han behövde bara någon sekunds betänketid innan han svarade. Det var väl Team Freja sade han. Jodå! 

Sen berättade vi om alla åkommor vi hade innan vi skiljdes åt och mackägaren var helt stum. Typ första gången...

Sen var det full fart och vi åkte sedan och fikade med svärmor.

Note to my self. Jag kan inte äta fikabröd... Ruggigt magknip av en enda bulle.

Nu åkte vi till Stensund och tog ned alla markiser och förtältet. Det tog lite tid för vi hade typ tagit upp allt. Skönt att det var uppehåll. Lite läskigt att åka på den smala vägen med så långt och brett ekipage men frågan är om det inte var värre på vägen dit då någon kvinna nästan prejade ned oss i diket och man såg passageraren ta upp händerna framför ansiktet.

Efter det åkte vi hemåt och tittade på fotbollen och det gick inte riktigt som det var tänkt men men...  Det är bara att ta nya tag.

I soffan så ser jag att jag äntligen fått ett blåmärke och jag säger äntligen för det kändes nästan konstigt att det inte skulle synas något efter det vådliga fallet i tisdags...

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards