Alla inlägg den 11 juli 2022

Av Niclas Bernhardsson - 11 juli 2022 22:45

Måndag och vi sov till halv sju och sedan fixade vi lite inför avresan. Tanken var att fylla på lite gasol i Norrköping och sedan åka vidare.

Resan gick initialt bra och första stoppet blev just i Norrköpin. Det var lite trångt att åka in med långt ekipage och vi visste inte riktigt hur det gick till och det gjorde att en händelse blev mycket märklig. En lite speciell äldre herre kommer ut från en dörr och han ser att vi funderar så han säger att vi kan ställa tuben utanför och gå in och hämta killen som skall hjälpa oss. Ullis är artig och säger tack och det är liksom förbi.

Sen kommer mannen tillbaka och vräker ur sig att vi är dryga och det är typiskt den här stan. Jag förstår verkligen ingenting och Ullis tror först att han skämtar men det visade sig sedan att man trott att Ullis sade tack för att han inte höll upp dörren. Mycket märkligt och det slutade med att mannen bad om ursäkt och jag förstod först efteråt vad som hade hänt.

Sen åkte vi iväg och jag var visst nära att köra in i en bil då jag skulle svänga runt. Den är ju lite längre än vår gamla Briljant. 
Sen iväg igen och vi lyssnade en hel del på andra delen av Sekten från Dimön. Den är helt okej men det var nu lite längre lite tradiga partier men de kanske behövs för att bygga upp storyn.

I Färjestaden så hoppade vi in på Aronssons kroppkakor och åt lite och trots att det är så stort så är det trevligt och riktigt välskött. Vill man ha det lite mer pittoreskt så kanske man skall leta vidare.

Till slut var vi framme vid campingen och det gick väldigt smidigt att checka in och sedan ställa upp vagnen. 
vi satte sedan upp tältet efter att ha vilat lite.

Kvällen avslutades med en kortare promenad runt området och jag tog ett fantastiskt kort på Ullis. Eller vad säger ni? :-) Jag doppade även fötterna i vattnet och det gjorde nästan ont först men som vanligt så släpper det eftersom och blir riktigt skönt.

   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards