Alla inlägg den 14 juli 2022

Av Niclas Bernhardsson - 14 juli 2022 23:00

Torsdag och idag skulle Ullis upp tidigt och springa men jag kände mig fortfarande slut efter förra gången men jag ville gärna försöka. Som tur var så sov vi länge och jag hade mer chans att väcka kroppen. 
Vi åt frukost och jag lyckades förhala det ytterligare och vi lyssnade klart på boken Sekten som återuppstod. Det var fortsättningen på Sekten på Dimön och den här kändes som ett steg nedåt men helt okej ändå. Lite annorlunda att lyssna på en bok men det gick bättre än jag trodde. Jag som verkligen är av typen - det skall vara som det alltid har varit. Men även jag kan ändra mig men fortfarande är en fysisk bok nummer ett. 
Jag tänker att jag inte avslöjar för mycket av handlingen då den är en del av en trilogi men mycket handlar om hur människor med sämre kvaliteter kan vara. Rätt tung bok faktiskt. 
Sen var det då dags för löpning och idag satsade vi på längdrekord för mig. I modern tid alltså. Jag har ju gått ned mig rejält efter Kalmar Ironman 2019 och modern tid kan väl räknas som sista halvåret och jag tror knappast jag har några milrundor där inte.

Tyvärr var det ruggigt segt från första steget och det kändes som värsta starten hittills och inte släppte det. Faktiskt inte alls utan jag slet som ett djur hela första halvtimmen och inte gick det fort. Vid Klinta camping pausar vi men jag behövde visst inte gå på toaletten och inte Ullis heller men vi stod på varsin sida om servicehuset och väntade och kanske behövde jag den extra vilan.

Vi fortsätter en bit till innan vi viker uppåt och hemåt och nu går det uppför men kroppen har vaknat lite och vi håller hyfsad fart uppåt och uppe på höjden så är det svagt uppåt innan det viker nedåt mot stigen vid havet. Vid ett ställe så provar jag att dra på i hundra meter och det är skönt men pulsen drog iväg rejält och låg kvar efter ett tag.

Väl framme så slängde jag av mig kläderna och gick ned i vågorna och vilka vågor det var! Det var klart över en meter höga vågor, typ vissa en och en halv meter och man flög som en vante fram och tillbaka. Ullis stod kvar vid kanten men blev blöt ändå av vågorna som slog in i bryggan - hur nice som jelst och jag tog igen mig ett tag.

Vi äter lite gott och gör oss sedan klara för cykling till Borgholm och vi tänkte titta på kortegen med kronprinsessan Victoria. 
Först stod vi dock i kö vid en hamburgerrestaurang och det låter som det är lite käbbel mellan personalen och en gäst.

Senare tog jag nog gästens parti för trots väntetiden var hamburgaren kall och smakade inget vidare. Lite läskigt med en liten kille som ramlar ned från ett bord och pappan springer och tar upp honom och lämnar sedan stället.

Efter lång väntan så kommer äntligen kortegen med kronprinsessan och prinsen och på några sekunder är det över men det var ändå lite kul att hon kollade rakt på oss. Det var vi värda efter en timmes väntan. Under väntan så pratade vi dock en hel del med några bekanta och gullade med deras bebis.

Vi tar oss en kaffe och sätter oss på en plätt och dricker den. 
Hem igen och nu har vi vinden i ryggen och det går fort.

I Köpingsvik löper vi oss lite gott till kvällen och tittade förstås på Victoria-dagen. 
Kul att se grymma Ebba Årsjö men artisterna var överlag ingen höjdare men Janice är bra.

   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards