Alla inlägg den 21 juli 2022

Av Niclas Bernhardsson - 21 juli 2022 23:00

Torsdag och idag skulle vi fira Cornelia som fyller sex år och tanken var att vi skulle åka motorcykel till Stigtomta. Sagt och gjort. Vi vaknade och tog en kort promenad runt campingen och sedan ville Ullis simma och då gärna lite längre. Jag är absolut inte riktigt där ännu så jag tog fram min SUP. 
Det verkade hyfsat vågigt igen och för att Ullis skulle slippa ta luft mot de värsta vågorna så valde vi att köra medsols. 
När vi kom runt ön så hade vi hyfsat stora vågor rakt emot oss och när jag paddlade som vanligt så stod jag bara still så jag fick kämpa på rätt hårt. På andra sidan ön var vågorna enorma och jag krampade då och då och jag var faktiskt rädd och man fick vara lite på alerten så man inte åkte rakt in i några klippor. Det sjuka är att höra Ullis nämna något om att det kändes meditativt och jag kunde knappt hålla mig kvar på brädan. Vågorna var då närmare 135 centimeter och jag tänkte att det var sjukt bra bålträning men frågan var hur man skulle orka hela vägen. Inte kan man logga det som träning men jag känner ju att det tog i magen. 
Väl tillbaka vid stranden så är jag riktigt trött men vi packade in sakerna och begav oss hemåt.

Hemma blev det dusch och vi gjorde oss iordning för att ta motorcykeln till Nyköping och sen Stigtomta. 

Tyvärr så startar inte hojen och startkablarna verkar gått sönder. Det slutar med att jag gör ett sista uppladdningsförsök och som vanligt startar den då. Trots att det endast blev en liten kort laddning på fem minuter. 
Fort iväg och det var sjukt varmt innan vi var uppe i fart. Med lite för lite kläder under så slet det lite i jackan men det var hanterbart.
Väl i Nyköping så fixar Ullis naglarna och jag väntar. Jag hittar ett ställe med AC men det verkar samtidigt vara en kö till växlingskontoret så det slutade med att jag bara satt och väntade.

Vidare mot Stigtomta och där blev det kaffe och kakor samt god tårta medan vi uppvaktade Cornelia. 
Rätt som det var så tog hon ut en present som var en karaoke musiktorn och det var lite högt och hon höll nog på en halvtimme innan en granne kol och vrålade över häcken. Man jag ju tycka att man kan säga till lite försiktigt men det var det inte tal om. 

Cornelias pappa ville ut på en tur så jag skjutsade honom och drog på vid en raksträcka och man förundras över vilket drag det är. 
Sen tackade vi för oss och fick sedan med oss Felix ut till husvagnen och vi spelade lite kort och Felix fick igång både Netflix och annat.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards